Tytuł: Przekroczyć Horyzont Zdarzeń [NAPISY PL] Wiadomość wysłana przez: Leszek Październik 08, 2009, 21:11:58 Witam! :)
W tym wątku znajdą się napisy do całej serii pt. Przekroczyć Horyzont Zdarzeń. Napisy do części pierwszej (wraz z czasem filmowym) zostały nieco poprawione (11.10.2009) już po zamieszczeniu filmu na You Tube. Poprawiono zauważone literówki i w kilku miejscach stylistykę, dzięki czemu przekaz jest jeszcze jaśniejszy. Napisy w pliku: http://rapidshare.com/files/294791995/1.0_Crossing_the_Event_Horizon_-_The_Search_for_the_Fundamental_Pattern.rar Przekroczyć Horyzont Zdarzeń 1.0: Nassim Haramein - W poszukiwaniu pierwotnego wzorca 0:00:01:Tłumaczenie:|Lucyfer, ferlucy@o2.pl; Leszek, lec1@op.pl|/swietageometria.darmowefora.pl 0:00:06:Prezentacja, którą państwo obejrzą|została sfilmowana w kwietniu 2005 r. 0:00:10:Mamy zaszczyt pokazać państwu pionierską|pracę naukowca Nassima Harameina. 0:00:16:Jest to rezultat jego 20 lat badań w różnych|obszarach, takich jak zaawansowana fizyka,|kosmologia, starożytne cywilizacje, jak|również filozofia i studia nad świadomością. 0:00:31:Zachęcamy państwa do obejrzenia tej serii DVD|z możliwie małymi przerwami pomiędzy każdą|z jej części w celu zachowania ciągłości|i osiągnięcia maksymalnych korzyści. 0:00:39:Podzielcie się tym doświadczeniem ze swoimi|przyjaciółmi i rodziną. Proszę usiąść wygodnie|i być gotowym na zmieniającą życie przygodę.|Niech stanie się to szczególnym wydarzeniem. 0:01:33:Nassim Haramein|przedstawia 0:01:48:Przekroczyć Horyzont Zdarzeń 0:01:51:Część I|W poszukiwaniu pierwotnego wzorca 0:02:02:Dziękuję,|dziękuję bardzo... 0:02:07:Dziękuję, że jesteście tutaj,|to wspaniale mieć was tutaj. 0:02:11:Bardzo się cieszę, że jestem|tu z wami w tym pokoju 0:02:15:i mam okazję przekazać|te informacje po raz kolejny. 0:02:20:Jestem naprawdę podekscytowany ponieważ|mam cały pęk nowych rzeczy do omówienia. 0:02:27:Więc chcę opowiedzieć wam trochę|o tym jak odkryłem te informacje,|o tym jak się z nimi zmierzyłem, 0:02:37:o mojej logice jaką się posłużyłem|i ścieżce jaką poszedłem. 0:02:41:I jeśli przeprowadzę was ścieżką, którą|sam poszedłem, to zobaczycie, że jest to|w istocie bardzo prosta ścieżka; że jest to|bardzo prosty sposób myślenia, 0:02:53:że są to podstawowe i bardzo proste|aksjomaty, które wymagają tylko małych|korekt w naszej aktualnej fizyce i nauce itd. 0:03:05:by stworzyć troszkę inny obraz,|który otwiera drzwi do zupełnie|nowego sposobu istnienia. 0:03:13:I mimo, że wszystkie te informacje mogą|wydać się dość złożone, to faktycznie|są bardzo przystępne dla każdego. 0:03:24:Uczę tego 7 latków, 8 latków|i każdy może to pojąć, 0:03:33:więc miejcie otwarte umysły, miejcie|otwarte serca i wszystko stamtąd przyjdzie. 0:03:39:Tak naprawdę zaczęło się to kiedy miałem|mniej więcej 9 lat. Mogłem mieć 10 czy 9,|ale pamiętam bardzo dokładnie tą pierwszą|lekcję w szkole. 0:03:55:I co interesujące, odkryłem, że wielu|innych ludzi ma ten sam rodzaj wstrząsu,|kiedy idą na swą pierwszą lekcję geometrii. 0:04:08:Więc nauczyciel podszedł do tablicy|i powiedział „Dzisiaj będziemy uczyć się|geometrii i pierwsza lekcja geometrii|jest o wymiarach” 0:04:19:I naprawdę się podekscytowałem, bo|miałem cały ten niesamowity świat,|którym żyłem w swojej głowie 0:04:29:i miałem te wszystkie interakcje z tymi|wszystkimi wymiarami w mojej głowie. 0:04:35:I pomyślałem "o mój boże ten nauczyciel|będzie o tym mówił i pierwszy raz w życiu|będę miał dorosłego, który o tym mówi"|i byłem tym bardzo podekscytowany. 0:04:46:I bardzo, bardzo się zawiodłem... 0:04:53:To w ogóle nie było to czego oczekiwałem.|Nauczyciel podszedł do tablicy|i narysował małą kropkę. 0:05:02:Napisał obok kropki Wymiar 0 (0D)|i powiedział "to jest kropka, która|oznacza wymiar, który nie istnieje. 0:05:20:Już w tym momencie byłem zakłopotany.|Pomyślałem "o mój boże, to nie wygląda|dobrze, prawdopodobnie nie zdam tej klasy” 0:05:33:Ponieważ widziałem kropkę,|a on mi mówił, że ona nie istnieje... 0:05:39:Więc już w tym momencie miałem problem z|tym podstawowym aksjomatem, a to naprawdę|jest kluczowe, to jest bardzo istotne|dla zrozumienia rzeczywistości. 0:05:52:Ten podstawowy aksjomat dotyczący wymiaru|"krwawi" w zaawansowanej fizyce,|zaawansowanej matematyce i|wszystkich dziedzinach nauki. 0:06:03:I naprawdę zmienia obraz tego|w jaki sposób widzimy rzeczy|jeśli jest on nietrafny. 0:06:13:Nie znałem tego wszystkiego, ale|mówiłem "cóż widzę kropkę lecz|jeśli mówisz, że ona nie istnieje|to po prostu to przyjmę. 0:06:21:On powiedział, cóż... to nie istnieje|bo nie ma objętości, więc jeśli|połączysz grupę punktów i stworzysz|linię, to nadal nie masz objętości, 0:06:32:ale nazwiemy to wymiarem 1|i ten również nie istnieje. 0:06:39:No i wiecie po prostu dalej za tym|podążałem i widziałem jak inne|dzieci w klasie starają się jakoś|zrozumieć o co w tym chodzi. 0:06:46:I ostatecznie połączył ze sobą|4 linie, by stworzyć płaszczyznę.|Nazwał ją wymiarem 2 0:06:54:i powiedział, że to również nie istnieje,|bo nadal nie ma objętości, że jest to|dwuwymiarowa płaska płaszczyzna. 0:07:02:I wiecie, mogłem to zobaczyć, bo|użył przykładu rysunków w książce|z obrazkami, które nie istniały... 0:07:10:więc widziałem jak inne dzieci|były bardzo zawiedzione... 0:07:16: Potem zrobił coś wyjątkowego, coś cudownego,|coś co zaintrygowało mnie jeszcze bardziej. 0:07:25:Wziął sześć płaszczyzn, złożył z nich|sześcian, nazwał to 3D i powiedział, że|ten wymiar istnieje ponieważ ma objętość. 0:07:39:I widziałem jak wszyscy pomyśleli "OK..." 0:07:44:Był w tym problem z logiką... 0:07:47:Dowiedziałem się dużo później, że|Buckminster Fuller miał dokładnie|ten sam problem w swojej szkole|na jego pierwszej lekcji geometrii. 0:08:00:Był tam problem ponieważ, jeżeli masz punkt,|który nie istnieje, który tworzy linię która|nie istnieje, która tworzy płaszczyznę,|która nie istnieje... 0:08:14:to nie możesz otrzymać istnienia|z sześciu nieistniejących płaszczyzn. 0:08:22:Więc to co uzyskujesz, to jakaś nieznana|właściwość, którą można nazwać tylko|„Nie-Bytem” do potęgi czwartej... 0:08:35:Nie-Byt!... 0:08:38:Więc mamy tutaj do czynienia|z fundamentalnym problemem. 0:08:43:I ten problem odnosi się do naszego|rozumienia jak wyłania się rzeczywistość, 0:08:50:jak generowane są wymiary i jak możemy|otrzymać egzystencję, rzeczywistość|- atomy, obiekty, rzeczy w przestrzeni 0:09:04:i jak rozwiązujemy równania, które opisują|w jaki sposób te obiekty w przestrzeni|trwają i jak w niej powstały. 0:09:13:To jest bardzo fundamentalne. Nie znałem tego|w tamtym czasie, ale wiedziałem, że ta zasada,|którą mi przedstawiono nie była|do końca prawidłowa, 0:09:25:że zdecydowanie trzeba|wprowadzić tam ulepszenia. 0:09:29:I naprawdę czułem, że nie chcę spędzić|kolejnych dni swojego życia nie wiedząc|czym jest wymiar. Więc zdecydowałem,|że to rozwiążę. 0:09:43:I wiecie, miałem długą podróż autobusem|jadąc z powrotem do domu. To było jakieś|półtorej godziny jazdy z tej szkoły. 0:09:54:A to z powodu wyrzucania mnie ze|szkół, które były bliżej mojego domu,|więc byłem coraz dalej i dalej 0:10:03:i ktoś powiedział mi, mój fizyk powiedział|mi pewnego dnia, że w ten sposób|posuwam się dalej w swej edukacji... :) 0:10:10:I miał rację bo miałem dużo czasu|na rozmyślania w autobusie. Więc byłem|w autobusie i myślałem o tym problemie 0:10:18: i zdecydowałem, że muszę go|rozwiązać zanim wysiądę z autobusu. 0:10:23:Nie zdawałem sobie sprawy, że ten problem|był już dyskutowany i pracowało nad nim|wielu filozofów w różnych epokach itd.|aż po szkoły pitagorejskie. 0:10:36:Chciałem po prostu to rozwiązać,|właśnie "tu i teraz"... 0:10:40:Więc myślałem i myślałem, w autobusie|był coraz większy i większy tłok|i było mi coraz duszniej i duszniej. 0:10:46:i gdy zrobiło się już naprawdę niewygodnie,|zamknąłem oczy i w wyobraźni uciekłem|z autobusu, by poczuć się wygodniej. 0:11:00:I kiedy zacząłem się unosić, zauważyłem,|że autobus zmienił się w kropkę. 0:11:06:Potem wzniosłem się wyżej i zobaczyłem,|że Ziemia zmienia się w kropkę. 0:11:10:I uniosłem się jeszcze wyżej i zauważyłem,|że System Słoneczny zmienia się w kropkę. 0:11:15:I kiedy uniosłem się jeszcze dalej,|zobaczyłem, że galaktyka stała się kropką. 0:11:20:I następnie zacząłem lecieć z powrotem|- w galaktykę, w System Słoneczny|i z powrotem na Ziemię 0:11:28:i zlokalizowałem autobus w którym byłem,|powróciłem do tego autobusu i do mojego|ciała i otworzyłem oczy, spojrzałem na|swoją dłoń i pomyślałem 0:11:40:„A może mógłbym wlecieć w swoją dłoń?”|Więc zamknąłem oczy jeszcze raz|i pomyślałem o locie w swoją dłoń. 0:11:47:Zobaczyłem, że w mojej dłoni są kropki,|które nazywa się komórkami i w tych|komórkach są miliony i miliony|innych kropek nazywanych atomami. 0:11:58:Pewnie nie wiedziałem wówczas czym jest atom.|Kontynuowałem podróż i zobaczyłem jądro |atomu zrobione z mniejszych kropek i potem|znów mniejsze kropki i tak dalej... 0:12:14:I wtedy do mnie to dotarło. To był ten moment|iluminacji w autobusie, gdy wracałem ze szkoły|O tak! Jedynym rozwiązaniem tej zagadki, 0:12:25:jedynym sposobem jej rozwiązania,|jedynym sposobem w jaki możesz|wizualizować i zrozumieć wymiary, 0:12:35:jest przyjęcie na początku dokładnie|przeciwnego aksjomatu, mówiącego|że jedyna rzecz jaka istnieje to punkt. 0:12:48:Więc tu w tym punkcie są wszystkie wymiary.|W tym punkcie mamy całą strukturę|czasoprzestrzeni. W tym punkcie wszystkie|inne możliwe wymiary zaczynają istnieć. 0:13:09:W ten sposób to widziałem, mając na myśli, że|jeżeli będziemy dzielić kropkę, to znajdziemy|coraz mniejsze i mniejsze kropki i będą one|jak skale wymiarów. 0:13:23:I jedyna rzecz, która istnieje to kropka,|a definiowanie skali w jakiej postrzegasz te|wymiary, wynika tylko z twojej perspektywy. 0:13:37:To był zupełnie inny sposób patrzenia.|Pomyślałem, cóż jeśli kropka, jeśli wymiar '0'|to wszystkie wymiary w jednym, to oznacza to,|że wszyscy na których patrzę w autobusie 0:13:56:mają wszystkie te wymiary, całą|tą strukturę czasoprzestrzeni|upakowaną w każdej kropce. 0:14:04:Nie znaczy to, że myślałem wtedy|w kategoriach czasoprzestrzeni, ale|myślałem w kategoriach fraktalnych wymiarów. 0:14:12:Nie znałem fraktali, ale zdefiniowałem je|w swojej głowie i bardzo się podekscytowałem. 0:14:20:Chodziłem w chmurach, wstałem w autobusie|i nie wiedziałem co zrobić. Pomyślałem „O mój|boże, wydaje mi się, że to zrozumiałem”... 0:14:27:...wszystko to kropka, każda kropka ma w|sobie nieskończoność, wszystko może być|dzielone w nieskończoność i te punkty|w nieskończoność - nieskończenie wielkie, 0:14:37:nieskończenie małe... żyjemy w wielkiej|kropce, która ma w sobie małe kropki|i małe kropki w kropkach. Wszędzie|widziałem kropki... 0:14:47:Byłem naprawdę podekscytowany. 0:14:49:I wiecie, gdy masz objawienie, to chcesz|to komuś powiedzieć i nie wiedziałem z kim|o tym pogadać. Nie mogłem porozmawiać|z kierowcą autobusu... 0:14:59:Więc kiedy wysiadłem z autobusu|to pobiegłem do domu i czekałem|aż moja mama wróci z pracy. 0:15:07:I kiedy moja mama podeszła do drzwi|zacząłem: „Mamo, mamo rozwiązałem|dziś w szkole coś bardzo ekscytującego”. 0:15:14:Moja mama bardzo się ucieszyła. Pomyślała,|„O mój boże wreszcie radzisz sobie w szkole.” 0:15:22:Wtedy zacząłem jej o tym opowiadać...|i mówię mojej mamie „myślę, że masz w sobie|kropki, które mają kropki z nieskończoną|ilością kropek w środku ” i tak dalej... 0:15:35:Moja mama patrzyła na mnie zrozpaczonym|wzrokiem. Wzrok włoskiej matki w rozpaczy,|to wzrok, który ma w sobie siłę jakiej|jeszcze nie zbadano... 0:15:55:Więc ona w jakiś sposób mogła to rozumieć,|ale wiedziała, że to nie było częścią mojego|programu w szkole i powiedziała mi to. 0:16:05:Powiedziała ”jeśli odpowiesz w ten sposób|na swoim egzaminie to prawdopodobnie|nie wyjdzie to na dobre” 0:16:11:i powiedziała: ”Tak czy siak, przepracowałam|właśnie 8 godzin w pracy i nie czuję się|nieskończona.” 0:16:18:I kiedy to powiedziała zadzwonił mi w|głowie dzwonek, że ona ma argument,|ma bardzo ważny argument. 0:16:27:Zatrzymałem się i zacząłem o tym myśleć.|Jeśli to prawda, że nieskończoność jest|upakowana w każdym punkcie, to jak|to jest, że mamy te skończone granice? 0:16:42:Jak to możliwe, że przedmioty po prostu|nie zapadają się w sobie w nieskończoność? 0:16:47:Jak to możliwe, że rzeczy istnieją?|Jak definiujemy te granice? 0:16:52:Jak możemy mieć ograniczoną przestrzeń|w tym nieskończonym potencjale?|Jak może to ze sobą współgrać? 0:17:01:Wtedy o tym nie wiedziałem, ale w istocie|poruszałem jeden z fundamentalnych|problemów zaawansowanej fizyki. 0:17:11:Problem radzenia sobie z nieskończonością|i osobliwością, który naprawdę jest "rysą"|na unifikacji w naszych czasach. 0:17:22:To mnie cofnęło. Pomyślałem, że muszę|wrócić do szkolnej tablicy i to przemyśleć|zanim zacznę opowiadać o tym komukolwiek. 0:17:32:W końcu to do mnie dotarło, ale zabrało|bardzo wiele czasu. Byłem dużo starszy kiedy|sobie to uświadomiłem, ale przez całe moje|dzieciństwo pojawiało się coś 0:17:50:co utwierdzało mnie w wierze,|że odkryłem coś bardzo kluczowego. 0:17:55:Czy byłem pierwszym, który wpadł|na ten pomysł? Absolutnie nie!|Inni ludzie myśleli o tym samym. 0:18:07:Nawet nasza teoria „Big Bangu” mówi, że|wszystko wyłoniło się z punktu o rozmiarze|długości Plancka, który jest wyjątkowo mały|- biliony razy mniejszy od atomu. 0:18:18:Jest to poglądowe przedstawienie|osadzonych w sobie nieskończonych skal. 0:19:34:Te idee już rozpatrywano... 0:19:39:ale czy zostały one dobrze| zrozumiane czy też nie? 0:19:44:Oczywiście myślę, że niektórzy mistrzowie,|niektóre cywilizowane istoty, które |nosiła Ziemia, mogły je rozumieć. 0:19:53:Mówiono o nich w kategoriach fizyki,|w kategoriach zaawansowanej nauki,| ale nie zostały opracowane; 0:20:00:nie zostały zrozumiane w detalach,|tak aby można było je zastosować|w dzisiejszej fizyce i matematyce. 0:20:07:Dlaczego mielibyśmy to robić? 0:20:09:Cóż, jeśli chcemy być w stanie zrozumieć,|podstawową strukturę naszego stworzenia,|która zakłada albo zawiera nieskończoność|i skończone granice - wszystko w jednym 0:20:28:musimy znaleźć sposób, by to połączyć,|tak by zrozumieć ich interakcje,|aby zrozumieć jak to działa. 0:20:38:Gdybyśmy tak zrobili, gdybyśmy to zrobili|mielibyśmy klucz do uniwersalnych sił,| mielibyśmy klucz do sił stworzenia. 0:20:52:Byłoby to potężne z powodów filozoficznych|i byłoby to bardzo potężne dla zastosowań|w rozwiniętej nauce i technologii. 0:21:08:Zajęło mi trochę czasu, zanim zdałem|sobie sprawę, że istnieje bezpośrednie |i wymyślne połączenie między |nieskończonością i skończonymi granicami 0:21:19:...i jak je rozumieć |i jak je przedstawić. 0:21:23:Odkryłem ostatecznie, że tym kluczem jest| geometria - ta ważna rzecz, która dała mi|do myślenia najpierw na mojej pierwszej |lekcji geometrii. 0:21:38:Chcę Wam teraz zademonstrować |w bardzo prosty sposób, że możecie |tworzyć nieskończoność w ograniczonym,|skończonym obszarze, 0:21:52:że nie są to przeciwstawne koncepty|i w rzeczywistości uzupełniają się. 0:21:58:Jest nieskończoność, która tworzy skończone|granice i są skończone granice, które tworzą|nieskończoność. 0:22:07:Aby to zademonstrować użyję bardzo prostej|wstępnej grafiki. Cała ta grafika jest prosta|i doskonale pasuje do geometrii, którą |zobaczymy w ciągu dzisiejszego dnia. 0:22:25:Nie jest to coś na opuszczonym polu.|To coś bardzo ważnego. Więc zrobimy to tak. 0:22:33:Tworzymy ograniczony obszar, |który nazywamy kołem. 0:22:39:To koło mogłoby być kulą (w 3 wymiarach)|która zawiera bardzo szczególną przestrzeń. 0:22:48:W tej kuli lub w tym kole, umieszczamy|trójkąt, trójkąt równoramienny. 0:22:57:A teraz tak. Wszechświat jest spolaryzowany|a spolaryzowany jest dlatego, że wiruje. 0:23:09:Rzeczy we wszechświecie są spolaryzowane|ponieważ wirują. Moment pędu tworzy |oś rotacji, która generuje polaryzację. 0:23:19:Więc jeśli masz polaryzację, to możesz|otrzymać odwrócony trójkąt w tej kuli|lub w tym kole. 0:23:29:I w tym momencie otrzymujemy jeden|z najbardziej powszechnych starożytnych|symboli, który można znaleźć na całym świecie 0:23:37:nazywany „Gwiazdą Dawida” |lub „Pieczęcią Salomona” |albo „Gwiazdą Sześcioramienną”. 0:23:48:Porozmawiamy o tym później podczas |prezentacji, ale zanotujcie to sobie. 0:23:54:Teraz możemy kontynuować dodawanie |trójkątów i teraz otrzymujemy mniejsze|gwiazdy - dzieci „Gwiazdy Dawida”,|dzieci „Gwiazdy Sześcioramiennej”. 0:24:09:Możemy nadal dodawać kolejne rozdzielczości|gwiazd, poprzez dodawanie kolejnych trójkątów|i znów mamy mniejsze gwiazdy Dawida. 0:24:20:Za każdym razem gdy tworzymy nową |rozdzielczość, możemy zdefiniować |bardzo charakterystyczną granicę. 0:24:29:To jest bardzo ważne. 0:24:32:i tutaj znajdujemy trzecią granicę,| czyli mniejsze i mniejsze kule. 0:24:40:Możemy nadal zmieniać rozdzielczość tej|geometrii na coraz mniejszą i mniejszą. 0:24:47:i jeśli ustawię to w komputerze jako| kod komputerowy i zmienię rozdzielczość|tej geometrii na ok. 5 razy "głębszą" 0:24:58:i potem to przybliżę i znowu pójdę 5 razy|głębiej i przybliżę i będę tak kontynuował|to będzie to trwać w nieskończoność. 0:25:10:Tak długo jak komputer będzie miał|wystarczająco mocy i procesory będą w nim|pracować, będzie kontynuować tworzenie| granic choćby przez tysiące lat... 0:25:20:Aczkolwiek już nigdy, nigdy, przenigdy |nie przekroczy pierwszej granicy,| którą sobie wyznaczyłem. 0:25:33:W ramach skończonego systemu, który wam|teraz zademonstrowałem, możecie stworzyć|nieskończoną liczbę podziałów. 0:25:47:Nieskończoną liczbę zbiorów informacji. 0:25:53:Wewnątrz granic istnieje możliwość|nieskończonego podziału i w ten sposób|nieskończoność i skończone struktury|są komplementarne. 0:26:08:Dlaczego to jest ważne? 0:26:10:Cóż... gdybyście wzięli te zasady i|zastosowali je wobec siebie, to moglibyście|zacząć wizualizować czy wyobrażać sobie, 0:26:25:moglibyście zacząć doświadczać, że |być może w granicach tej skończonej |struktury, w której się znajdujecie, 0:26:35:istnieje potencjał nieskończonego podziału,| potencjał nieskończonej ilości informacji. 0:26:44:Filozoficznie rzecz biorąc, ma to bardzo| silny wpływ na ludzką świadomość. 0:26:52:Tak się składa, że jest to bardzo podobne|do tego o czym mówiło wielu mistrzów,| którzy chodzili po Ziemi... 0:27:00:...o tym, że wewnątrz jest Bóg - królestwo|niebieskie, nieskończony potencjał itd. 0:27:11:Zdecydowanie ma to wpływ na naukę. 0:27:16:Dlaczego ma? |Cóż, dam wam pewien przykład. 0:27:21:Kiedy odkryliśmy komórki biologiczne,|mieliśmy mikroskop o maksymalnej mocy|jaką mogliśmy wtedy uzyskać i myśleliśmy: 0:27:35:„Mój boże, to jest tak małe, że musi to być|najmniejsza rzecz jaką tworzy wszechświat” 0:27:47:I potem odkryliśmy atom. 0:27:52:i wtedy... "mój boże, w każdej komórce|znajdują się miliardy atomów. 0:28:00: To jest wyjątkowo małe i więc pomyśleliśmy|"to musi być najmniejsza rzecz jaką tworzy| wszechświat” 0:28:09:Później odkryliśmy protony, neutrony|i w centrum atomu odkryliśmy jądro atomu 0:28:17:i pomyśleliśmy – „o rety to jest takie małe,|to musi być najmniejsza rzecz jaką tworzy|wszechświat” i potem kwarki i tak dalej... 0:28:28:Chcę przez to powiedzieć, że za każdym|razem kiedy znajdujemy nową granicę,| wydaje nam się, że to koniec 0:28:36:że znaleźliśmy tą fundamentalną strukturę|stworzenia, że wszechświat zmierza do |tego rozmiaru i potem odpuszcza. 0:28:46:„To by było na tyle! Skończyłem! |Już się nie zmniejszam, to już| jest wystarczająco małe...” 0:28:55:Zrobiliśmy dokładnie to samo|w drugim kierunku, prawda? 0:29:00:Najpierw myśleliśmy, że Ziemia jest największą|rzeczą; potem myśleliśmy, że Układ Słoneczny|jest największą rzeczą, a potem znaleźliśmy|galaktyki „o boże to musi być największa rzecz” 0:29:15:i potem odkryliśmy supergromady itd. 0:29:19:Teraz mamy rozmiar Wszechświata i myślimy|„Ok, to jest to, tam się to kończy” 0:29:27:A co jeśli nie? |No, ale co to znaczy dla fizyków? 0:29:33:To znaczy, że zbudowaliśmy akceleratory,|by rozbijać cząsteczki na mniejsze|i mniejsze i mniejsze kawałki 0:29:42:I teraz są one biliony razy mniejsze od |atomu i nazywamy te akceleratory (mówię |tu o poważnej maszynerii). Nie dziwie się,|że budują teraz jeden w Szwajcarii 0:29:57:Zderzacz Hadronów kosztujący 300 miliardów|dolarów. Potrzeba było 5 krajów do podziału|rachunku, żeby to wybudować. 0:30:06:I teraz szukamy X-bozonów |i miniaturowych białych i czarnych dziur. 0:30:11:A ja na to:|”Cóż, w tym momencie dzielicie próżnię” 0:30:18:I w zasadzie chcę tu powiedzieć, że|zamiast szukać... i nie jestem pierwszym,|który to mówi, bo słynny fizyk Jeff Chu|powiedział to w latach 70, że może 0:30:33:zamiast szukać cząstki elementarnej,|powinniśmy zacząć szukać |elementarnej zasady podziału. 0:30:46:I to jest to do czego ja też doszedłem.|Zamiast szukać elementarnej cząstki|powinniśmy szukać fundamentalnego|wzorca stworzenia, 0:31:00:ponieważ kiedy rozumiemy wzorzec|to nieważne w jakiej rozdzielczości|będziemy obserwować tożsamości. 0:31:13:Rozumiejąc prawa kryjące się za tożsamością| posiadamy klucz do stworzenia. 0:31:24:I to zmieniłoby wiele rzeczy, które robimy|w fizyce i jak postrzegamy wszechświat,|jak się on tworzy i jak się dzieli. 0:31:38:Byłem tym bardzo podekscytowany. Zacząłem|naprawdę studiować fizykę, zacząłem szukać|wszędzie, by odkryć jak rzeczy działają i|gdzie standardowa fizyka była w tym czasie. 0:31:53:W którą stronę poszliśmy, gdzie się |pomyliliśmy i co trzeba zmienić, by|wyglądało to tak żebyśmy mogli znaleźć|tą fundamentalną strukturę stworzenia. 0:32:08:Byłem zdeterminowany, musiałem to|znaleźć w trakcie mojego życia. |To była wielka misja wiecie... 0:32:18:Więc zabrałem się za to i zacząłem dużo|studiować i teraz przeskoczymy dalej...|...do mnie w „Georgia Tech”. 0:32:31:Jestem w ”Georgia Tech”, w departamencie|fizyki z dyrektorem i innymi fizykami. Jest|to zaimprowizowane prywatne spotkanie|dyskusyjne z tymi gośćmi 0:32:45:i w zasadzie mój sponsor w tamtym czasie,|przyprowadził mnie tam żeby zmierzyć się|z niektórymi z największych i najbardziej|szanowanych ludzi w fizyce teoretycznej. 0:33:04:I wiecie jestem tam; mają wszędzie |równania i mówią o różnych sprawach... 0:33:12:Jest to bardzo małe spotkanie, jest tam|kilku studentów, jest grupa fizyków,| a tu jestem ja. 0:33:23:I jedyną rzeczą jaką mam ze sobą |jest ta książka. Nazywa się „Grawitacja” 0:33:27:Jest jak biblia fizyków relatywistycznych|i nazywa się "Grawitacja" ponieważ kiedy ją|podnosisz możesz naprawdę powiedzieć,| że grawitacja oddziałuje na rzeczy. 0:33:40:I przechodziłem z nimi przez te równania|i mówiłem o tym wszystkim i naprawdę z nimi|przez to przechodzę i wyczuwam pewien|rodzaj irytacji i niecierpliwości do mnie 0:34:00:ponieważ zadaję bardzo proste, podstawowe|pytania, a każdy z nich odpowiada bardzo|zaawansowaną fizyką teorii strun i te sprawy. 0:34:09:I wiecie ja cały czas powracam do tych|podstawowych spraw, a oni "mój boże,|co ten gość tu robi!” czy coś w tym stylu. 0:34:19:I w pewnym momencie podnoszę tą książkę|o grawitacji i mówię: ok, po tych wszystkich|równaniach, których jest kilka tysięcy 0:34:31:o metrycznej strukturze przestrzeni|zastosowanych później do obliczeń|rozmiaru wszechświata itd. 0:34:36:Model naszego wszechświata w tym momencie|(i poprawcie mnie jeśli się mylę) jest taki,|że wszechświat się rozszerza jak balon. 0:34:44:I otworzyłem książkę na stronie 219,|wyciągnąłem to i powiedziałem: 0:34:49:"Tu jest zdjęcie tego w co wierzymy, że|nasz wszechświat teraz robi. Rozszerza się|on jak balon i balon ma przyklejone do siebie|małe pieniążki, które reprezentują galaktyki” 0:35:01:To jest standardowy model, gdzie|galaktyki oddalają się od siebie| kiedy balon się rozszerza. 0:35:08:A oni wszyscy coś w tym stylu:| „Taak, do czego tu zmierzasz?” 0:35:16:Jakby mówili: jeśli tego nie zauważyłeś,|to wróć na studia i przyjdź tu za parę lat 0:35:22:I pewnym momencie mówię: ok, rozumiem|tą zasadę, aczkolwiek mam pytanie. 0:35:31:Z tych wszystkich równań, wszędzie tu|rozmieszczonych, chcę się dowiedzieć,|gdzie jest równanie, które mówi |kim jest ten gość? 0:35:48:I na całej sali zapadła cisza... 0:35:59:Widziałem po wyglądzie studentów i |fizyków, że był to wyraz rozpaczy i stresu,|ponieważ troszeczkę się pocili... 0:36:15:i mógłbym powiedzieć, że zaniepokoili się|ponieważ pomyśleli "o boże, ten gość |zacznie zaraz mówić o bogu... 0:36:25:a my jesteśmy w Georgia Tech |w departamencie fizyki,| nie możemy tego robić. 0:36:33:Upewniłem ich w tym bardzo szybko,|bo zacząłem rysować i mówię |dorysujmy resztę gościa... 0:36:42:i że chcę zwrócić uwagę na to, że|aby balon rozszerzyć, płuca tej osoby| która go dmucha muszą się skurczyć. 0:36:57:Dla każdej akcji jest równoważna i przeciwna|reakcja, ok? Jedno z pierwszych praw fizyki. 0:37:07:Więc jeśli nasz wszechświat się rozszerza,|to musi istnieć coś co się kurczy. Musi|istnieć jakaś kompresja, aby|otrzymać ekspansję. 0:37:18:Musi istnieć sprzężenie zwrotne|między ekspansją i kurczeniem. 0:37:23:I to była moja pierwsza wskazówka odnośnie|związku pomiędzy polem grawitacyjnym|a promieniowaniem elektromagnetycznym 0:37:34:i odnosiło się to również do mojego|doświadczenia życiowego, ponieważ|to wszystko tak naprawdę opiera się| na moim doświadczeniu życiowym. 0:37:45:Kiedy miałem 11 lat zacząłem medytować.|Moja rodzina skontaktowała się z młodym|mistrzem medytacji, który miał 14 lat, a|ja miałem 11 i uczył mnie jak medytować. 0:37:58:I kiedy medytowałem, miałem poczucie |jakbym kierował swoje zmysły do wewnątrz|i szedł w kierunku centrum mojej egzystencji.|Kierowałem się w stronę środka mojej istoty 0:38:10:i dzięki temu odkryłem logikę, która|obejmowała wewnętrzny wszechświat| i zewnętrzny wszechświat, 0:38:22:było w tym coś co wchodziło i |coś co wychodziło i ta dwójka| generowała granicę. 0:38:29:I ta granica jest czymś co| doświadczamy jako rzeczywistość. 0:38:34:Problem w tym, że w naszym społeczeństwie,|panuje tendencja do poświęcania mnóstwa|czasu na analizę tego co jest na zewnątrz 0:38:43:i bardzo mało czasu przeznaczamy|na analizę tego co jest wewnątrz. 0:38:47:Nie tylko w sprawach społecznych,|ale również w naszej fizyce, w sposobie|w jaki coś robimy. My wysadzamy rzeczy| i w taki sposób tworzymy technologie 0:39:00:Nasze pojęcie o zaawansowanej technologii |to umieścić paliwo w cylindrze, posadzić|grupę ludzi ("ochotników") na górze, rozpalić|spód i zobaczyć czy przeżyją doświadczenie. 0:39:21:To wszystko bazuje na ekspansji,|na eksplozji, na promieniowaniu 0:39:26:bardzo niewiele bazuje na ściąganiu,|na ruchu w kierunku centrum, na implozji. 0:39:35:Dla mnie musiał tu być bezpośredni|związek i naprawdę starałem się to ukazać. 0:39:46:I teraz - wracając do czasów, kiedy byłem|młodszy - gdy o tym myślałem, widziałem,|że ten związek mógłby generować |swego rodzaju równanie pola 0:40:00:mógłby generować pewną przestrzeń|metryczną, którą mógłbym opisać| w matematyce i w fizyce 0:40:07:i która przypominałaby coś w rodzaju|sprzężenia zwrotnego stworzenia. 0:40:12:Właśnie dzieje się tak, że fraktalne|struktury, o których wam opowiadałem,|kiedy dzieliłem przestrzeń, bazują|na równaniach sprzężenia zwrotnego. 0:40:23:Poszedłem na moje pierwsze zajęcia |z chemii i... czy wszyscy to widzą? ;) 0:40:35:Pierwsze co powiedziałem na moich|lekcjach chemii było „chcę się |dowiedzieć czym jest atom” 0:40:43:Nauczyciel chemii powiedział, że nie ma|tego w programie nauczania do pierwszej|klasy chemii i że jest to pytanie z fizyki, 0:40:52:i że o ile mu wiadomo, to nie |wiemy dokładnie czym jest atom. 0:40:56:Było to dla mnie dość rozczarowujące,|ale wiedział coś o atomach i powiedział: 0:41:02:„Jest jedna rzecz, którą wiemy o| atomach. To, że mogą składać się| w 99,99999% z pustki” 0:41:16:I to mnie oszołomiło. To było jak|"chwileczkę, wszystko co tu widzimy|jako stworzenie, wszystkie rzeczy jakie|widzimy składają się głównie z pustki?” 0:41:32:Nie czuć tego, by były zbyt puste,|są całkiem masywne... 0:41:40:ale to co zachodzi, to interakcje tych|pól, które nie do końca są w idealnym |rezonansie i tworzą granice itd. 0:41:49:i dlatego można poczuć to jakby było stałe,|ale to w większości pustka... 0:41:56:Jest to zasadniczo pole dzielące próżnię. 0:42:03:Pomyślałem "O, to jest to!”. Zaczęło mi się|to układać. To były moje pierwsze zajęcia|z chemii i zaczynało to mieć sens "O tak!” 0:42:13:„Może powinniśmy zbadać próżnie?” 0:42:17:„Może próżnia jest tym co nazywamy|przestrzenią, która ma klucz do stworzenia|i przestrzeń zaczyna się dzielić i widzimy|to jako skończone granice." 0:42:30:Może przestrzeń jest nieskończonością,|a granice są skończoną strukturą;| pole jest skończoną strukturą. 0:42:41:Zacząłem to widzieć w swojej głowie|i bardzo się tym podekscytowałem. 0:42:44:I w późniejszym czasie studiowałem |próżnię i rozumienie teorii kwantowej|i zdałem sobie z czegoś sprawę. 0:42:54:Zdałem sobie sprawę z czegoś bardzo ważnego|dla ewolucji myśli jakie miałem. Odkryłem że: 0:43:01:/...dzisiejsza teoria pola kwantowego została 0:43:04:/„usunięta przez proces renormalizacji”|/gęstości energii w próżni, 0:43:10:/która formalnie byłaby nieskończona, gdyby|/nie została usunięta przez renormalizację. 0:43:22:Renormalizacja to coś,|co próbowali zrobić mi w szkole 0:43:31:Nie zadziałało za dobrze... 0:43:33:ale oznacza to, że kiedy fizycy zaczęli|patrzeć używając narzędzi fizyki kwantowej|na subatomowe cząsteczki, interakcje |nukleonów i tak dalej... 0:43:49:odkryli, że aby mogło dziać się tak|jak widzimy, że się dzieje... 0:43:55:gęstość próżni na poziomie kwantowym,|musiałaby mieć nieskończoną ilość energii. 0:44:04:To był rezultat równań. Cóż... równania,|które kończą się na nieskończoności|są dla fizyków bardzo niewygodne. 0:44:15:Fizyka ma dwa rodzaje technicznych słów|na opisanie nieskończoności. 0:44:24:Pierwsze to nieskończoność, która jest|normalną nieskończonością i są to zwykle|nieskończenie małe ilości. 0:44:35:Dwie nieskończoności, tak? |Pierwsza, to nieskończenie małe ilości,| więc można je łatwo odrzucić, prawda? 0:44:42:Nie mają większego znaczenia... przecinek,|zero, zero, zero, coś tam, gdzieś tam,| nie ma znaczenia, ok? 0:44:49:To pierwszy rodzaj, ale jest też bardzo|techniczny termin, który znajdziecie|w dokumentacji fizyki i brzmi|„złośliwe nieskończoności” 0:45:01:Złośliwe nieskończoności to nieskończenie|wielkie nieskończoności, które pojawiają się|w waszej matematyce w waszych równaniach|w waszej fizyce teoretycznej. 0:45:15:Nazywają się one złośliwymi, ponieważ|kiedy się pojawiają, to nie możesz| udawać, że ich nie ma. 0:45:22:To nieskończenie wielka ilość.|Nie możesz tego po prostu zamieść|pod dywan i unikać całej sprawy. 0:45:30:Cóż... zrobili dobrą robotę unikając ich,|ale najogólniej nie zostało to uznane|jako ważna teoria. 0:45:42:Tak to bywa jeśli twoja teoria rozbija się|o nieskończoność będącą jej rezultatem... 0:45:49:Zamiast odrzucić tą koncepcję,|zrobili coś co nazwali renormalizacją. 0:45:55:Użyli nieskończonego potencjału próżni.|W gruncie rzeczy wzięli Długość Plancka 0:46:07:czyli 1.616 x 10 do minus 33cm|więc jest to bardzo, bardzo mała kropka. 0:46:17:Zauważcie że 1.616 jest bardzo|blisko 1.618 czyli proporcji Phi. 0:46:28:Wzięli tą długość, ten bardzo|malutki punkt, który jest biliony|razy mniejszy od jądra atomu 0:46:38:i powiedzieli, że to jest |podstawowe dla stworzenia 0:46:43:i jeśli umieścimy pewną ilość tych kropek|w cm sześciennym przestrzeni (próżni), 0:46:51:będziemy mieli skończoną gęstość dla|fluktuacji próżni, dla gęstości próżni,|dla energii w cm sześciennym próżni. 0:47:05:Więc mamy to tutaj. Wzięli cm sześcienny|próżni; wzięli Długość Plancka, czyli|malusieńki punkcik i wsadzili je w tą kostkę 0:47:22:I potem obliczyli jaka gęstość |tych punkcików tam się zmieści,| by uzyskać skończoną liczbę... 0:47:33:Rezultat to 10 do potęgi 94 gramów na|centymetr sześcienny. 10 do potęgi 94 |gramów na centymetr sześcienny... 0:47:43:to dziesiątka z 93 zerami podążającymi|za nią... To ogromna liczba... 0:47:54:Kiedy mam do czynienia z tak wielką|liczbą, która wyszła z renormalizacji,|to mam tendencję do myślenia, że|mówimy o nieskończoności, ok? 0:48:06:Bo jeśli chcesz mieć wyobrażenie,|co ta gęstość oznacza... 0:48:11:wyobraź sobie, że masz cm sześcienny|przestrzeni, w której zagęszczone są |wszystkie gwiazdy wszechświata; 0:48:22:wszystkie gwiazdy, które widzimy, |także przez teleskop Hubbla, ok? 0:48:26:Wszystkie galaktyki, wszystko co widzimy|po prostu wsadzamy do wielkiego zgniatacza|śmieci i zgniatamy to wszystko do wielkości|cm sześciennego przestrzeni, prawda? 0:48:39:Wyobraźcie sobie jakie jasne by to było|z jednej strony, ale mniejsza o to... 0:48:45:Wtedy nadal nie mielibyście gęstość próżni, 0:48:50:nadal brakowałoby wam trochę do gęstości|energii, która według obliczeń znajduje się|w próżni na poziomie kwantowym... 0:49:01:To jest mnóstwo energii ludzie... 0:49:09:Jak ta nieskończona ilość energii dzieli|i tworzy subatomowe cząsteczki i atomy? 0:49:19:To było moje pytanie. Dla mnie ta |energia próżni mogła mieć strukturę... 0:49:27:Może energia próżni nie była taką losową|fluktuacją lecz miała fraktalną strukturę,|miała geometryczną strukturę w sobie. 0:49:41:Nie wiedziałem w tamtym czasie dlaczego,|nie wiedziałem jak mogę to udowodnić, jak|to opisać, ale chciałem zgłębić tą myśl. 0:49:52:Zacząłem dostrzegać, że może - ale tylko|może - wszystko co widzimy we wszechświecie 0:49:58:jest tylko podziałem tej gęstej|energii próżni w różnej skali. 0:50:09:Dla mnie była w tym jakaś logika.|Doprowadziło mnie to w końcu do spotkania|z Elisabeth Rausher i do współpracy z nią. 0:50:26:Elisabeth jest bardzo szanowanym fizykiem.|Uzyskała medale honorowe za pracę nad| fizyką czarnych dziur w latach 70-tych 0:50:37:Pracowała z Johnem Wheelerem |i innymi bardzo znanymi fizykami. 0:50:41:Więc Elisabeth i ja spotkaliśmy się.|Elisabeth napisała bardzo zaawansowane|obliczenia matematyczne dla teorii|jednolitego pola w 60-tych i 70-tych... 0:50:54:...ale jakoś nigdy nie mogła dojść do tego|jak to wszystko ze sobą połączyć... 0:50:58:i kiedy się w końcu spotkaliśmy|i rozmawiałem z nią przez prawie 3 dni 0:51:04:byłem w stanie wypełnić wiele dziur,|ale ona nie wiedziała i musieliśmy|jeszcze trochę pogadać, zrobić|kilka obliczeń, itd. 0:51:14:Była zdecydowanie sceptyczna, ale |zaczęliśmy pisać i zaczęliśmy tak: 0:51:23:„ok, jeśli to jest prawda, to gdy |spojrzymy na wszechświat w dużej skali 0:51:29:powinniśmy dostrzec bardzo|wyraźne podziały, powinniśmy| zacząć dostrzegać strukturę 0:51:36:Jeżeli próżnia dzieli się według|określonej struktury, to powinniśmy| być w stanie to zobaczyć. 0:51:43:Powinniśmy być w stanie to obliczyć|na podstawie obserwacji. 0:51:47:Więc zdecydowaliśmy się napisać |prawo skalowania i oto co nam wyszło. 0:51:53:Ten artykuł nie jest jeszcze opublikowany|W tej chwili publikuję inne artykuły| w czasopismach naukowych, 0:52:01:które są fundamentem zmiany jaką|wprowadziłem w równaniu pola|Einsteina. To będzie następne. 0:52:10:Zaprezentowaliśmy to Stowarzyszeniu|Fizyków Amerykańskich w Albuquerque 0:52:17:i zaprezentowałem to również niektórym| dyrektorom teleskopu tutaj na Big Island|i wielu innym astrofizykom i fizykom. 0:52:28:I zwykle mam dość dobre reakcje|i jest to naprawdę pocieszające. 0:52:34:To co zrobiliśmy, to wzięliśmy|promień obiektów, ok? 0:52:40:Więc tu na osi X jest promień 0:52:45:a tu jest częstotliwość tych obiektów,|podstawowa częstotliwość tych obiektów|w hercach. 0:52:53:Poziom energii obiektów jest całkiem nieźle|opisany przez ich częstotliwość, więc|możesz zakładać, że jest to również| poziom ich energii. 0:53:04:Jeśli weźmiesz rozmiar wszechświata,|to znaczy jeśli popatrzysz na sposób|w jaki wszechświat się rozszerza, to|możesz ekstrapolować jego rozmiar 0:53:17:i jeśli spojrzysz na całą materię,|która jest we wszechświecie... 0:53:24:kiedy umieścisz tą ilość gęstości,|kiedy umieścisz całą tą materię| w równaniu pola Einsteina 0:53:32:rezultat jest taki, że Wszechświat jest|zbyt gęsty, by światło mogło z niego uciec 0:53:40:To znaczy, że żyjemy w czarnej dziurze. 0:53:46:I wiecie, spodziewałem się tego. Myślałem o|tym wcześniej i zdałem sobie z tego sprawę|również z moich wcześniejszych obliczeń|i pomyślałem, że to miałoby sens; 0:54:03:bo pamiętajcie, że myślałem, |iż dla każdej ekspansji istnieje |równoważna i przeciwna kontrakcja 0:54:10:i wówczas wszystko można dzielić w|nieskończoność i wtedy wszystko miałoby|nieskończoną gęstość w swoim centrum; 0:54:19:wszystko miałoby w swoim centrum to| co nazywamy osobliwością. 0:54:26:Więc pomyślałem, że wszystko jest |tylko różnych rozmiarów czarną dziurą... 0:54:33:Nie byłem tym zaskoczony...|więc umieściliśmy punkt danych dla... 0:54:40:Przepraszam 10 do -17 to uniwersalna|częstotliwość oparta na moich obliczeniach|i promień wynosi 10 do potęgi 28. 0:54:52:Następnie umieściliśmy kolejny następny |punkt danych - dla kwazarów, biorąc |średni rozmiar i częstotliwość kwazarów 0:55:04:To jest bardzo wielka skala więc jest to| do przyjęcia i umieściliśmy punkt danych 0:55:10:i... zaskoczył nas. To była całkiem dobra|linearna progresja od uniwersalnego rozmiaru 0:55:17:Następnie umieliśmy punkt danych dla|centrów galaktyk, więc zmniejszamy tu skalę 0:55:24:i znowu średnia oscylacja i promień|galaktycznego centrum... Umieszczamy|punkt danych i znowu linearna progresja 0:55:35:Potem umieściliśmy punkt danych dla|solarnych dynamik, gwiezdnych dynamik|i znów otrzymaliśmy linearną progresję... 0:55:49:To było zdumiewające. Nie ma nic|w standardowych poglądach, |co mogłoby to przewidzieć. 0:55:57:i nawet w moim poglądzie, że próżnia|dzieli się na bardzo charakterystyczne| struktury graniczne. 0:56:07:Potem przeszliśmy całą drogę do poziomu|atomów, z promieniem i podstawową| aproksymacją częstotliwości dla emisji| promieniowania X 0:56:21:i otrzymaliśmy punkt danych, który |znów był idealną linearną progresją... 0:56:27:ale tym razem przekraczył granicę|teorii kwantowej na poziomie atomowym. 0:56:35:Przeszliśmy od obiektów kosmologicznych|do poziomu teorii kwantowej. 0:56:41:Jest jedna z fundamentalnych |struktur w naszej aktualnej fizyce. 0:56:45:Fizyka kwantowa i fizyka relatywistyczna|nie zgadzają się ze sobą,| nie pracują dla siebie. 0:56:54:Było to bardzo ekscytujące. Potem|przeszliśmy całą drogę w dół|do długości Plancka 0:56:59:i umieściliśmy punkt długości Plancka,|punkt danych (10 do potęgi -33) i z całą|pewnością progresja była idealna... 0:57:14:To wprawiło nas w wielką ekscytację|i zdecydowanie potwierdziło to, co|starałem się wyjaśnić Elisabeth| w naszej dyskusji. 0:57:22:Zaczęliśmy naprawdę współpracować|i było to bardzo ekscytujące widzieć|co się dzieje... 0:57:29:Myśleliśmy, aby to opublikować, ale chciałem|opublikować najpierw bardzo pewne podstawy|by być w stanie to wyjaśnić, a nie |pokazać tylko samo zjawisko. 0:57:41:Kolejna rzecz jaką zauważyliśmy to,|że jeśli weźmiesz odległości między|punktami danych - co jest całkiem |przyjemne, jest słodkie - i je podzielisz 0:57:51:to zawsze otrzymasz wyniki |bardzo zbliżone do proporcji Phi. 0:57:56:Proporcja Phi wynosi 1.618 |i zmierza do nieskończoności. 0:58:01:Jest charakterystyczna |i znajdziesz ją wszędzie naturze. 0:58:06:Znajdziesz ją w kwiatach, w muszlach,|w szyszkach; znajdziesz ją w sposobie|w jaki dzieli się drzewo, znajdziesz ją|w swoim ciele... 0:58:16:Proporcja Phi jest między końcem twojego|palca i drugą częścią twojego palca; 0:58:20:proporcja Phi jest między drugą częścią|i trzecią częścią i twoją dłonią |względem twoich palców; 0:58:28:a potem palce i dłoń względem|twojego przedramienia... 0:58:31:Całe twoje ciało jest tak zbudowane|i znajdziesz to wszędzie w naturze... 0:58:37:więc znalezienie tego w skali,|która jest tak ogromna... 0:58:42:było bardzo ekscytujące, ponieważ|potwierdzało to, że jest to coś |co natura pierwotnie robi 0:58:49:że przestrzeń, że próżnia naturalnie|dzieli się używając tej szczególnej|fundamentalnej matematyki... 0:58:58:bo możemy obserwować to| wszędzie w naturze... 0:59:03:więc potwierdziło to nam wiele rzeczy. 0:59:06:To była moja prezentacja w Albuquerque|i zamierzam dodać tutaj mały punkt danych|dla pewnej korzyści 0:59:13:Nie zrobiłem tego tam, bo mógłbyś|zbzikować jakbyś był fizykiem... 0:59:19:Więc jeśli na widowni są fizycy,|to proszę nie zbzikujcie... 0:59:24:ale faktycznie jeśli dodacie punkt danych|dla biologicznej „rozdzielczości” 0:59:31:to co nazywam biologiczną „rozdzielczością”|to rozmiar sfery naszych komórek |i poziom ich częstotliwości 0:59:41:Jeśli to przebadasz okaże się, że jest tam|określone dopasowanie rezonansowe| na poziomie ok. 10 do potęgi 11-tej Hz dla|częstotliwości białka błon komórkowych. 0:59:54:Oznacza to, że błona komórkowa,|powierzchnia komórek na poziomie|biologicznym oscyluje na poziomie 10|do 11-tej Hz i jest to solidna oscylacja... 1:00:08:I to jest zabawne, ponieważ, gdy myślimy|o biologii, to zawsze myślimy o jakiejś|kleistej, galaretowatej rzeczy, która|porusza się bardzo wolno, prawda? 1:00:18:a tak naprawdę, kiedy spojrzysz na|powierzchnię, kiedy spojrzysz na oscylację|powierzchni komórki, to jest ona bardzo|intensywna. Mnóstwo energii... 1:00:27:I jeśli weźmiesz te 10 do 11-tej Hz |i weźmiesz promień komórki i|zaaplikujesz tą ilość energii w ten promień; 1:00:39:jeśli połączysz to z fizyką relatywistyczną,|to komórka spełnia warunki Swarzschilda,|co oznacza, że komórka spełnia warunki|bycia czarną dziurą... 1:00:50:Dobra. Wiecie... nie panikujcie. |Wszystko w porządku... 1:00:55:ale chcę powiedzieć, że nadal mamy do|czynienia z tą sama fundamentalną dynamiką|nawet na poziomie biologicznym. 1:01:06:Pewnie, że nie ma żadnej biologii,|we wzorze pola Einsteina i nie ma| biologii w teorii kwantowej 1:01:14:i to połączenie z biologią było poszukiwane|przez bardzo, bardzo długi czas. 1:01:18:Mieliśmy szczęście odkryć, że jeśli|umieścisz punkt danych dla komórek|biologicznych na wykresie, to ulokuje się|on mniej więcej na środku. 1:01:35:Oznacza to, że biologiczna "rozdzielczość"|jest ogniwem pomiędzy wielkim i małym. 1:01:45:Jesteście „Horyzontem Zdarzeń”...|w wolnym tłumaczeniu... 1:01:54:I jesteście przesyłem danych na granicy|od skrajnie wielkiego do skrajnie małego 1:02:02:Czy to nie jest to co robicie? |Zbieracie informacje i przesyłacie| je do swojego wnętrza 1:02:13:co w tym ujęciu ma nieskończony|potencjał graniczny, 1:02:16:tak więc przesyłacie tą informację|przez swoją granicę do nieskończonego| wszechświata w Was samych. 1:02:29:I kiedy zaczynacie widzieć samych |siebie wzrastających w takim świecie 1:02:37:wasz światopogląd, wasz sposób bycia|we wszechświecie, sposób w jaki jesteście|i jacy jesteście całkowicie się zmienia 1:02:47:ponieważ zaczynacie dostrzegać ważność|waszych obserwacji; zaczynacie widzieć|ważność waszych interpretacji pola |i tego czym karmicie wszechświat. 1:03:02:Zamiast widzieć siebie jako nieważną|małą kropkę, która nie znaczny nic|dla wszechświata 1:03:10:zaczynasz postrzegać siebie|jako centrum stworzenia... 1:03:17:Możecie pomyśleć, że to aroganckie... 1:03:22:Myślę, że właśnie usłyszałem| coś od nowego papieża... 1:03:29:ale chciałbym powiedzieć, że|jeśli doszedłeś do takiego wniosku 1:03:34:to musiałeś dojść do takiego wniosku,|odkrywając, że każdy z nas jest| centrum swojego wszechświata. 1:03:44:I to czyni nas wszystkich równymi|i wszyscy jesteśmy jednym... 1:03:50:Ale poza filozoficznymi poglądami i tym,|że biologia pasowałaby do tego wykresu; 1:04:01:fakt, że moglibyśmy zacząć widzieć|pętlę informacji zwrotnych pomiędzy|stroną promieniującą i stroną ściągającą|zaczyna otwierać całe nowe pole w fizyce. 1:04:15:Przez 20 lat... mówiłem to |przez długi czas... 1:04:20:Mówiłem, że informacja nie tylko |wchodzi do czarnych dziur, ale |również wychodzi z czarnych dziur. 1:04:29:I miałem z tego powodu wiele problemów... 1:04:34:i miło było zobaczyć, że właśnie niedawno|Stephen Hawking ogłosił publicznie, że teraz|wierzy - po 15 latach zaprzeczania temu|albo 30 latach zaprzeczania temu - 1:04:49:że czarne dziury mają informację|promieniującą na zewnątrz|- koherentną informację. 1:04:54:Wcześniej miały tylko promieniowanie|Hawkinga, które było ogólne|i niekoherentne 1:05:02:Teraz zaczyna to wychodzić na pierwszy|plan i to jest dla mnie bardzo ekscytujące 1:05:07:bo w końcu zaczynam odczuwać,|że jest jakieś wsparcie. 1:05:14:A wygłoszono to oświadczenie|całkiem niedawno. 1:05:19:I było również dla mnie jasne dawno temu,|że jeśli jest to prawdą, to centrum|wszystkich galaktyk musi być czarną dziurą, 1:05:29:więc przewidziałem to i ostatecznie odkryli,|że jest to prawda, chociaż wcześniej miałem|wiele problemów, gdy o tym mówiłem itd. 1:05:39:Zacząłem widzieć nieskończony potencjał|wszystkiego obecny we wszystkim. 1:05:46:Ok, więc teraz mamy podziały w próżni. 1:05:51:Co dyktuje te podziały? 1:05:53:Jak próżnia jest zbudowana? 1:05:55:Jeżeli próżnia jest podzielona|w bardzo szczególny sposób, 1:05:59:to musi mieć bardzo szczególną| strukturę podziału. 1:06:03:Wtedy próżnia ma strukturę. 1:06:08:Jak to możliwe i czym byłaby struktura? 1:06:12:Chciałem klucza do równania|na podział próżni. 1:06:17:Chciałem klucza do stwarzania tych granic 1:06:23:ponieważ gdybym znał ten klucz, to wtedy|mógłbym stworzyć jedną z tych granic. 1:06:29:Teraz cofnijmy się troszkę w czasie. 1:06:33:Wiecie, jestem w szkole średniej i| nie idzie mi najlepiej; nadal nie idzie|mi dobrze w systemie edukacyjnym 1:06:40:co jest zabawne bo mój ojciec|pracował z Piagetem; wiecie tym |poważanym psychologiem dziecięcym |i miał ze mną tyle problemów... 1:06:53:W wieku 16 lat skończyłem z tym|wszystkim... Ok, jeśli mam żyć |robiąc coś innego to będę to robił 1:07:02:i zdecydowałem, że będąc dobrym narciarzem|zostanę instruktorem narciarstwa. 1:07:07:Byłem w Aldeburgu w tamtym czasie,|potem ostatecznie w BC w Kanadzie... 1:07:13:...i zaczynam się tym męczyć, |ponieważ zamarzam każdego dnia. 1:07:20:Jestem zmęczony zamarzaniem każdego dnia. 1:07:25:Chcę robić coś innego, niż siedzenie| na zimnym krzesełku wyciągowym 1:07:31:Więc na koniec jednego sezonu|zdecydowałem, słuchajcie... 1:07:35:jestem dobrym płetwonurkiem, więc może |powinienem uczyć nurkowania latem, |żebym nie zamarzał przez cały rok 1:07:45:Więc otworzyłem mapę i po prostu wskazałem|i mój palec wylądował na tej wyspie o nazwie|Isla Mujeres blisko wybrzeża Cancun w Meksyku 1:07:59:Wyciągnąłem mój słownik angielsko-hiszpański|przetłumaczyłem Isla Mujreres 1:08:05:co oznaczało "wyspa kobiet" no i wiecie|byłem instruktorem jazdy na nartach|więc mówię „Oh już tam jestem...” ;) 1:08:14:Więc dostałem się na Isla Mujeres |zacząłem uczyć nurkować i dobrze się bawię 1:08:20:i dostaję kilka dni wolnego i myślę |ok, chodźmy zwiedzić starożytne| miejsca i te rzeczy 1:08:27:Więc dostałem się tam autobusem |ze świniami i kurami i tym wszystkim 1:08:32:i idę przez dżungle i dotarłem |do tych piramid w Chichen Itza 1:08:41:Tuż za dżunglą, takie wielkie|piramidy, wystają tam... dziwne... 1:08:48:I wiecie poszedłem je zwiedzić,|robię zdjęcia piramidy |i wspinam się po schodach. 1:09:00:Na górze jest zacienione, wiec| cieszę się, że tam docieram 1:09:04:I siedzę w cieniu, robię małe medytacje|wiecie staram się coś poczuć... 1:09:12:I słyszę przewodnika |wchodzącego na górę z turystami 1:09:20:i słucham co on mówi w tle. 1:09:25:I mówi o tym jak ci ludzie przenieśli|te kamienie z miejsc, które są mile |za górami i w dole itd. 1:09:37:I potem przynieśli te kamienie i złożyli|tą piramidę; jak użyli miedzianych|narzędzi by je pociąć itp. 1:09:46:Słucham tego wszystkiego i nie daje mi to|spokoju, bo pamiętam z lekcji, które|miałem w szkole o starożytności, |egipskich piramidach itp. 1:10:00:i tak nieprawdopodobnie brzmią dla mnie te|teorie, ale słucham i on mówi o cięciu|kamieni miedzianymi narzędziami, a| wiem, że miedź nie tnie kamienia itd. 1:10:14:i naprawdę przechodzę ciężkie |chwile z tym wszystkim 1:10:18:ponieważ patrzę na tą gęstą dżunglę |wokół mnie i myślę kurcze, jak oni |znosili tu te wszystkie kamienie? 1:10:24:I potem mówi jak dokładna jest|ta piramida i jak jest zestrojona| z przesileniem słonecznym 1:10:32:Więc kiedy światło dotyka narożnika| piramidy w ten szczególny dzień 1:10:41:to rzuca cień, który tworzy ciało węża|zsuwające się po schodach z głową| wyrzeźbioną na końcu 1:10:53:Miałem dość dobre pojęcie o inżynierii|i astronomii itp., bo dużo tego|przestudiowałem. Samodzielne studia... 1:11:05:I słucham tego i myślę „Hola to nie jest|takie proste, nie możesz sobie tego|tak po prostu wypłakać” 1:11:14:Nie możesz wybudować piramidy |i potem w odpowiedni dzień wziąć |Janka żeby ją podniósł i ustawił:|/"Troszkę na lewo Janek!”... 1:11:25:Nie tak to działa.|Nie możesz tego tak zrobić. 1:11:28:Więc słucham tego wszystkiego|i jestem trochę zakłopotany, |ale jestem zainteresowany 1:11:34:i potem zacząłem myśleć: „Chwileczkę| ja szukam fundamentalnej struktury|stworzenia, a tu są te budowle, te |piramidy wszędzie na całym świecie" 1:11:47:i myślę: „Hm... czemu oni |wszyscy budują piramidy? 1:11:54:Dlaczego Egipcjanie, Majowie, Inkowie...|wszyscy ci ludzie budowali piramidy?| 1:11:58:O co chodzi z tymi piramidami? 1:12:00:Koniec części I| |/www.theresonanceproject.org Tytuł: 2.0 Nassim Haramein - Od Makro do Mikro, Jednolite Pole [NAPISY] Wiadomość wysłana przez: Leszek Październik 18, 2009, 23:40:46 2.0 Nassim Haramein - Od Makro do Mikro, Jednolite Pole Napisy w pliku: http://rapidshare.com/files/298273283/2.0_Crossing_the_Event_Horizon_-_From_Micro_to_Macro_-_Unifying_the_Field.rar 00:00:00:Tłumaczenie:|Lucyfer, ferlucy@o2.pl; Leszek, lec1@op.pl|/swietageometria.darmowefora.pl 00:00:49:Nassim Haramein| przedstawia 00:01:04:Przekroczyć Horyzont Zdarzeń 00:01:07:Część II:|Od Makro do Mikro,|Jednolite Pole 00:01:13:Doszedłem do swoich wniosków wcześniej. 00:01:18:Pomyślałem, że skoro byłem instruktorem|narciarstwa i również często się wspinałem,| bo kocham się wspinać... 00:01:28:i byłem przez cały czas pośród|natury, to pomyślałem: 00:01:31:„Cóż... jeśli chcę poznać strukturę |próżni, jeśli chcę poznać strukturę|czasoprzestrzeni na poziomie próżni 00:01:39:i jeśli ta struktura kieruje naturą,|to powinienem móc zobaczyć ją| obserwując naturę. 00:01:48:Powinienem móc wydedukować ją|z dobrej obserwacji natury... 00:01:53:Zawsze patrzyłem na kryształki|śniegu i na kryształki na skale|kiedy się wspinałem. 00:02:01:Zawsze patrzyłem na różne rzeczy|- na sposób, w jaki rozgałęziają się|drzewa i na to wszystko... 00:02:09:i doszedłem do wniosku, że siły wszechświata,|że podział próżni, zdaje się zawsze generować|bardzo fundamentalną, szczególną geometrię|i tą geometrią jest geometria kuli. 00:02:24:Tworzy on kule - małe kule i duże kule;|potem gromadzi je razem i otrzymuje|różnorodne rzeczy. 00:02:32:Pomyślałem jednak „Chwila, gościu... |kula byłaby częścią, która jest na zewnątrz, 00:02:39:kula byłaby horyzontem zdarzeń, kula|byłaby granicą, z której rzeczy promieniują,| a ja chcę wiedzieć, co jest wewnątrz niej; 00:02:47: chcę wiedzieć jaka jest geometria, |która utrzymuje kulę w całości; w jaki |sposób kula pojawia się w próżni. 00:02:57:I to nie było oczywiste, ale zacząłem|studiować geometrię i zdałem sobie sprawę, 00:03:06:że kula ma najbardziej niestabilną geometrię,|ma najwięcej powierzchni i nie posiada struktury, 00:03:13:wiec jest najbardziej niestabilną geometrią,|więc jak może utrzymać się w całości? 00:03:18:I pomyślałem, że musi mieć|najbardziej stabilną strukturę w środku 00:03:24:i nie tylko musi mieć najbardziej| stabilną strukturę w środku... 00:03:28:...czymkolwiek jest ta struktura, która|utrzymuje kulę, która dzieli próżnię 00:03:33:ta struktura musi być |w idealnej równowadze... 00:03:38:ponieważ można ją zaobserwować jako próżnię, 00:03:46:to znaczy, że jeśli ma |nieskończoną ilość gęstości 00:03:50:to ostatecznie, kiedy cała ta masa,|wszystkie wektory geometrii |zeszłyby się na tym poziomie 00:03:57:to geometria jaka by powstała,|musiałaby być w idealnej równowadze 00:04:02:takiej, abyśmy pomyśleli,|że to jest pusta przestrzeń, 00:04:06:abyśmy pomyśleli, |że to jest próżnia... 00:04:12:Więc ukazała mi się cała ta logika i|zacząłem badać co byłoby najbardziej|stabilną, najbardziej zrównoważoną|geometrią jaką mogę znaleźć. 00:04:23:To co znalazłem było zupełnym|przeciwieństwem kuli, która jest|największa i najbardziej niestabilna 00:04:31:i to był czworościan. 00:04:35:Gdy spojrzymy na czworościan to zobaczymy,|że jest to bryła najprostsza z możliwych; z|równymi krawędziami i jednakowymi ścianami. 00:04:47:Tworzą go trzy ściany na górze i jedna|na dole, więc tworzą go cztery ściany.|To jest jak piramida o podstawie trójkąta. 00:05:01:Jest to rzeczywiście najbardziej stabilna i|podstawowa struktura geometryczna, jaką|możemy znaleźć w naturze i w geometrii. 00:05:14:Więc pomyślałem, że prawdopodobnie ma to |coś wspólnego z czworościanem wewnątrz kuli. 00:05:24:I do takich wniosków doszedłem... 00:05:28:Więc nie wiedziałem czemu ci wszyscy |ludzie budowali w starożytności piramidy, 00:05:33:ale pomyślałem, że może kiedy wrócę do domu|to postudiuję to i zbadam trochę starożytnych| tekstów i tego typu rzeczy... 00:05:41:Więc wracam do domu, |a mieszkam w Whistler... 00:05:49:poszedłem do miejscowej biblioteki, która|nie była duża, bo to był kurort narciarski... 00:05:57:więc szukam i ukazuje mi się książka pt.|„Tajemnice meksykańskich piramid” |napisana przez Petera Tompkinsa 00:06:10:Pomyślałem, że to odpowiedni tytuł, bo|naprawdę czułem, że jest tam jakaś tajemnica. 00:06:17:Więc wyciągnąłem książkę, otworzyłem ją |losowo... jeśli w ogóle istnieje coś takiego... 00:06:23:i otworzyła się na stronie 280 jak sądzę|i była tam ta grafika... 00:06:31:czworościan wewnątrz kuli... 00:06:34:To był pierwszy raz kiedy zacząłem|badać "starożytny tekst" i to była|pierwsza rzecz jaką znalazłem 00:06:42:i było to rozwiązanie do którego doszedłem|kierując się własną logiką, własną geometrią| i własną matematyką, samodzielnie. 00:06:52:Więc zacząłem czytać; otrzymałem oryginalne|dokumenty i zorientowałem się, że ta grafika|powstała jako rezultat 20 lat badań 00:07:04:Placu i piramidalnych struktur, które| znaleziono na północ od miasta Meksyk 00:07:12:Mamy tu Piramidę Księżyca, Piramidę Słońca 00:07:15:i osoba, która robiła tam inspekcję dla| Amerykańskiego Stowarzyszenia Sztuki|nazywała się Hugh Harleston, Jr jak sadzę 00:07:29:Doszedł on do bardzo zaskakujących wniosków. 00:07:32:Przede wszystkim kiedy zrobił |topografię całego miasta Teotihuacan 00:07:37:odkrył, że Piramida Słońca i Piramida| Księżyca i wszystkie inne budynki 00:07:43:wydają się być w takim związku ze sobą,|który odtwarza mapę Układu Słonecznego,|włączając w to Plutona i Neptuna 00:07:56:czyli planety, których nie odkryliśmy |w czasach nowożytnych aż do XIX-XX wieku. 00:08:05:Więc było dla niego bardzo zdumiewające,|że ci ludzie w jakiś sposób uzyskali tą |wiedzę i było to bardzo frapujące. 00:08:13:I wiecie, spędził 20 lat badając całą tą| sprawę i zaczął odkrywać, że jest tam|bardzo szczególna proporcja i związek 00:08:21:pomiędzy budynkami i tym jak zostały|one umieszczone, i odwzorowane|i to wszystko w całym mieście 00:08:30:i pomyślał, że istnieje jakiś podstawowy kod,|którego użyto, aby to wszystko zbudować i że|jest w tym może jakieś podstawowe przesłanie 00:08:40:Po 20 latach badań przekazał swoją |dokumentację Amerykańskiemu| Stowarzyszeniu Sztuki 00:08:45:w której nadmienia, że zgodnie z jego|obliczeniami i topografią jaką wykonał 00:08:53:wygląda na to, że wszystko wskazuje... |że matematyka jakiej użyli ma związek| z czworościanem wewnątrz kuli 00:09:06:To naprawdę mnie oszołomiło, |to było niesamowite. Myślałem |o prawie autorskim dla tej rzeczy, 00:09:13:a tu ktoś wpadł na ten pomysł|kilka tysięcy lat przede mną... 00:09:18:był on dokładnie tam, w tej książce |i naprawdę wciągnęło mnie to|w studiowanie starożytnych tekstów 00:09:25:ale ważniejszą rzeczą był wówczas komentarz|znajdujący się w tej książce, który mówił 00:09:31:że podstawowy wzór, jakiego użył |Hugh Harleston Jr by to rozwiązać 00:09:41:pasował do bardzo szczególnej| matematyki Buckminster Fullera, 00:09:47:która wiąże się z izotropową| matrycą wektorową. 00:09:54:Izotropowa matryca wektorowa składa się|z 20 czworościanów: 10 stoi na dole, 6 na|drugim poziomie, 3 na górze i 1 na szczycie 00:10:08:Są to w zasadzie cztery częstotliwości| izotropowej matrycy wektorowej. 00:10:12:Ta podstawowa geometria była częścią|pomysłu Buckiego, że wszechświat ma|swoją matematyczno-geometryczną podstawę 00:10:25:więc jest to coś bardzo |podobnego do moich pomysłów 00:10:29:i że ta podstawa związana jest|z tą bardzo szczególną matrycą. 00:10:34:Więc bardzo się podekscytowałem|i zacząłem to dokładniej studiować. 00:10:40:Patrzyłem na to z różnych stron| i zacząłem myśleć tak: 00:10:46:„Ok, jeśli mam do czynienia z więcej niż|jednym czworościanem, to ich interakcje |mogą tworzyć różne geometrie". 00:10:59:Odkąd zacząłem poważniej badać |strukturę próżni, bardzo interesowała mnie|"pusta przestrzeń" pomiędzy czworościanami. 00:11:10:Usunąłem więc czworościany z przestrzeni |i ekstrapolowałem to co było w środku,| pomiędzy czworościanami 00:11:21:i odkryłem, że pomiędzy czworościanami|znajdują się ośmiościany. 00:11:28:Prawda? 00:11:30:Ośmiościan to podwójna, |złączona piramida. 00:11:36:Ok? Z naciskiem na słowo piramida 00:11:42:Tak wygląda wnęka między czworościanami|izotropowej matrycy wektorowej 00:11:48:Czy wszyscy to tam widzą?|Są pochylone w ten sposób. 00:11:54:Możecie pomyśleć na przykład...|jeśli spojrzymy na ten górny... 00:11:58:Jeden z rogów piramidy jest tu na górze,|następny jest gdzieś tu z tyłu pod kątem...|Mniej więcej takim, prawda? 00:12:10:To dla was koledzy do obejrzenia.|Czy wszyscy to widzą? 00:12:13:No niezupełnie...|W ten sposób, zgadza się? 00:12:18:Więc byłem podekscytowany: „O tu są piramidy,|wiecie... to się jakoś łączy ze starożytnymi| koncepcjami... ok, to interesujące...” 00:12:28:I potem prześledziłem wszystkie wektory|piramidy na moich rysunkach i w mojej głowie 00:12:37:Nie miałem komputera w tamtym czasie. 00:12:40:Zdałem sobie sprawę, że są tam dziwne|"puste wnęki" wewnątrz izotropowej| matrycy wektorowej. 00:12:53:Więc tu jest izotropowa matryca wektorowa|i tu są wnęki, które zauważyłem wewnątrz. 00:13:06:Jest ich 20. Ustawmy to w ten sposób. 00:13:11:Gdy spojrzymy do środka, to tu są ośmiościany| ale tutaj - co zaznaczyliśmy na czerwono -|mamy kolejną grupę czworościanów w środku, 00:13:24:które są odwrócone, które są skierowane|w dół, prawda? i są obrócone względem |głównej matrycy. 00:13:32:Kiedy je odkryłem byłem zaskoczony, ponieważ|to miała być izotropowa matryca wektorowa,| 00:13:40:która ma być wszędzie taka sama|i nie powinno być w niej żadnej asymetrii. 00:13:44:Ja oczywiście szukałem geometrii próżni, więc|szukałem czegoś co będzie w równowadze|i nie będzie mieć w sobie asymetrii. 00:13:54:Więc byłem zaskoczony i nie wiedziałem|co zrobić z tymi wnękami w środku. 00:14:00:Nie należały do ośmiościanów i|nie należały do czworościanów, |które były skierowane w górę. 00:14:06:Pomyślałem cóż... jedno jest pewne... 00:14:13:...jeśli wszechświat jest spolaryzowany, to|nie może być tak, że geometria przestrzeni|ma tylko jeden biegun równania 00:14:23:Musi mieć obie strony równania i musiałem| dodać do tego odwróconą matrycę, by |uzyskać biegunowość: samiec-samica,|plus-minus, czarne-białe, itd. 00:14:41:Więc dodałem drugą matrycę pod spodem,|ale kiedy to zrobiłem... jeśli zetknę dwie|matryce podstawami do siebie 00:14:50:jeśli przystawię tamtą podstawę do tej,|to wtedy mam kolejny problem. 00:14:56:To znaczy... nie otrzymam kuli. |Otrzymam strukturę w kształcie jajka. 00:15:03:Ja szukałem kuli, a to było|jak problem "jajka i kury"... 00:15:10:Byłem mocno zdezorientowany |i spędzałem nad tym dużo czasu... 00:15:17:Wprowadzam was tu w sprawy, które |trwały lata ponieważ w tym samym| czasie zarabiałem na życie. 00:15:23:Ostatecznie rzuciłem swoją pracę,|sprzedałem swój sprzęt narciarski 00:15:27:bym mógł przenieść się do furgonetki| i sponsorować swoje badania bardzo| małym kosztem. 00:15:33:Więc jechałem furgonetką myśląc o tym|wszystkim. Nie miałem k |