Firma Microprose miała zrobić kontynuację zatytułowaną X-Com GENESIS, ale została wykupiona przez Infogrames Entertainment za 100mln $ i zamknięta...
"Under Hasbro Interactive
In 1998, the MicroProse and properties were acquired for USD$70 million in cash by Hasbro and then merged with Hasbro Interactive.[1] At that time MicroProse's staff cost $20 million a year.[2]
At the time of Hasbro's acquisition, MicroProse had 343 employees, including 135 at Alameda, CA. Besides the development studio in Alameda, MicroProse had three other studios: Hunt Valley, MD; Chapel Hill, NC; and Chipping Sodbury, England. In December 1999, Hasbro Interactive closed down former MicroProse studios in Alameda, California and Chapel Hill, North Carolina.[3][4]
[edit] Under Infogrames
In January 2001, after French game publisher Infogrames Entertainment SA (IESA) took over Hasbro Interactive for $100 million [5], MicroProse ceased to exist. Its latest title in the US, European Air War, was reissued with Infogrames' logo instead of the MicroProse logo. The last new game released with the MicroProse name was the UK version of Geoff Crammond's Grand Prix 4, in late 2002. Infogrames shut down the former MicroProse studio in Chipping Sodbury, United Kingdom in September 2002.[6] Hasbro Interactive was renamed to Infogrames Interactive and then to Atari Interactive.[7]"
http://en.wikipedia.org/wiki/MicroProse"W swoim czasie istniały plany wydania jeszcze dwóch gier, X-COM: Genesis i X-COM: Alliance. Prace nad nimi zostały wstrzymane w 2000 roku wraz z upadkiem firmy Hasbro Interactive. X-COM: Genesis miała być unowocześnioną i dostosowaną do współczesnych komputerów wersją UFO: Enemy Unknown; zmianie miało jednak ulec bardzo wiele elementów gry. Miała to być gra w pełni trójwymiarowa, z możliwością obrotu planszy i przybliżenia widoku, a taktyka turowa miała być zastąpiona walką w czasie rzeczywistym. Druga miała być strzelanką FPS (first person shooter – świat widziany oczyma żołnierza), w której ludzie mieli stanąć do nowej wojny z sektoidami u boku nowej rasy Obcych, ascydianów."
http://www.aries.com.pl/grzegorzj/xcom/index.htmlTa seria to był jeden z największych hitów lat 90-tych. Czesi zaczęli potem robić podobne rzeczy po swojemu, ale to już nie było to...
Wniosek: jeśli planujecie wydać grę w której walczy się z obcymi atakującymi Ziemię to lepiej to przemyślcie. Lepiej się wychodzi na robieniu gier, w których zabija się ludzi... ;-)