3.0 Nassim Haramein - Wszystko Jest Czarną "Całością"Napisy w pliku:
http://rapidshare.com/files/298272383/3.0_Crossing_the_Event_Horizon_-_Everything_is_a_Black_Whole_PL.rar00:00:03:Przekroczyć Horyzont Zdarzeń|Część 3: Wszystko Jest Czarną "Całością".
00:00:07:Tłumaczenie:|Shielder,
robert@dr.pl,
www.thetitans.pl|Korekta+synchro: Leszek,
lec1@op.pl |/swietageometria.darmowefora.pl
00:00:51:Nassim Haramein przedstawia
00:01:03:Przekroczyć Horyzont Zdarzeń
00:01:07:Część 3: |Wszystko Jest Czarną "Całością".
00:01:12:Widzieliśmy, że biologia zdaje się|współdziałać z całą tą informacją i|zdaje się potwierdzać tą informację,
00:01:22:więc możemy spojrzeć na to|z innej perspektywy.
00:01:25:Jedną z perspektyw z jaką do tego podchodziłem| jest oczywiście perspektywa geometryczna.
00:01:32:Bawiłem się tym jak sfery ze sobą |oddziałują. Jeśli opiszesz sferę na każdym |z czworościanów wektorowej równowagi |to będą się one ze sobą krzyżować
00:01:45:lub jeśli opiszesz sferę na każdym czworościanie| tworzącym czworościan gwiaździsty,| to będą się krzyżować.
00:01:53:Wzorzec krzyżowania wygląda w taki| sposób - jak pedały lub płaty.
00:01:57:Co ciekawe płaty (czyli wiry) pasują do wirów|ośmiościennej jamy wewnątrz matrycy, to znaczy| nie zapadają się pod dziwnymi kątami.
00:02:12:Po prostu zapadają się dokładnie| jak wiry tej geometrii.
00:02:17:Mamy więc zakrzywioną przestrzeń oddziałującą |z liniową geometryczną przestrzenią
00:02:24:i zacząłem pytać sam siebie |czym są te płatowe struktury?
00:02:30:Wróćmy trochę do przeszłości| - siedzę ciągle w moim Vanie...
00:02:36:...to było jakieś 4 lata później| i dalej studiuję...
00:02:44:Czytałem dużo o fizyce, kształtach fal|itd. i byłem bardzo zaciekawiony, ale |sprawiało mi to wiele bólu głowy.
00:02:55:Dostawałem bólów głowy,|bo kiedy patrzysz na fale...
00:03:04:...przeważnie są one przedstawiane| jako fala sinusoidalna, racja?| Coś w tym stylu.
00:03:22:Generalnie to jest częstotliwość fali,|amplituda fali i długość fali.
00:03:32:Są to podstawowe parametry jakimi się| posługujemy opisując dynamikę fali.
00:03:36:Dostawałem bólu głowy i nie mogłem|tego rozpracować. Nie byłem zdolny|zwizualizować sobie tych fal.
00:03:45:Próbowałem sobie zwizualizować mój obraz|wszechświata i zobaczyć w jaki sposób| układa się w nim dynamika fali,
00:03:56:jak to wszystko współgra|i jak to wszystko do siebie pasuje.
00:04:03:Niezupełnie rozumiałem czym była fala,| zaczytałem się w tym i byłem coraz |bardziej zmieszany.
00:04:13:Zacząłem odczuwać potrzebę| powrotu do podstaw.
00:04:18:Pojechałem moim Vanem nad jezioro|wysokogórskie w Kanadzie, gdzie znajdują |się te turkusowe jeziora wewnątrz obszaru| górskiego, więc panuje tam duży spokój.
00:04:33:Wziąłem trochę kamieni, usiadłem na gałęzi|przy jeziorze i rzucając kamieniami do jeziora |spytałem: "Ok, jak te fale działają"?
00:04:43:Patrzę na te pierścienie |rozchodzące się po powierzchni.
00:04:49:To trochę proste podejście, ale zacząłem sobie|to wizualizować i zauważyłem, że jeśli wezmę| kształt fali na powierzchni wody
00:05:01:i porozdzielam go lub podzielę go, to|będę mógł zobaczyć jak tworzy się| ten wzorzec, kształt fali.
00:05:11:Ale pomyślałem, że jest to nieco sztuczny sposób|patrzenia na to, bo wiecie - kamień tonie...
00:05:21:uderza w napięcie powierzchniowe wody|i wypycha na zewnątrz cząsteczki |powodując rozchodzącą się falę
00:05:30:Musisz wziąć pod uwagę, że kamień musi zatonąć| aby fala mogła zaistnieć... Jak to uwzględnić?
00:05:40:Zakłopotałem się i nie mogłem zrozumieć tego|w całości, a potem pomyślałem... chwila...
00:05:52:Jeśli kamień tonie i wytwarzana jest fala,|to jest ona bardziej jak wir. Kiedy o tym| pomyślałem, to mnie uderzyło.
00:06:03:Oh! Chwila... ja myślę w dwóch wymiarach...|Widzisz jak te płaskie dwa wymiary Cię dopadają?
00:06:13:Ta płaszczyzna euklidesowa...
00:06:19:W ten sposób myślimy o falach jak o śladach|na wzierniku nosowym lub czymś podobnym, |ale właściwie fala jest trójwymiarowym wirem.
00:06:31:O Boże, zdałem sobie sprawę, że jeśli to byłoby|w 3D, to byłby to wir wzdłuż osi obrotu.
00:06:42:Uderzyło mnie, fale są trójwymiarowe...| Żyjemy w trójwymiarowym świecie...
00:06:49:To nie jest płaska rzecz, płaskość nie istnieje.|To jest pomysł ludzi, a nie fundamentalna| struktura natury.
00:06:58:Płaszczyzna euklidesowa nie ma związku |z naturą. W całości to zrozumiałem.
00:07:10:Patrzę na Słońce i myślę ile to razy |wyobrażałem sobie kształt fali opuszczającej|Słońce i zmierzającej do mnie wykonując| ten ruch do góry i w dół.
00:07:21:Nic we wszechświecie nie porusza się |do góry i w dół. To się obraca, wiruje.
00:07:28:Tak więc kształt fali wychodzącej ze Słońca|jest wirem, który mnie dotyka, trafia do moich|oczu i zrozumiałem, że to było fundamentalne.
00:07:41:Zwykle jeśli spytasz fizyka to powie Ci,|że to jest trójwymiarowy wir, "ale |nie myślimy o tym w taki sposób"
00:07:47:Myślę, że jeśli jest dobrze wyedukowany,| to będzie to wiedział.
00:07:51:Nie myślimy o tym w ten sposób, ponieważ jest|to zbyt skomplikowane. Spłaszczamy to... cóż...
00:07:58:...ok, ale jeśli to spłaszczycie, to| już nie macie momentu pędu, tracicie |dynamikę obrotu geometrii przestrzeni,|która generuje wir w pierwszej kolejności.
00:08:11:|Więc, myślę o tym wszystkim |i staję się tym podekscytowany...
00:08:18:I wyluzowałem się... podekscytowałem się| - może już to zauważyliście...
00:08:26:Wyluzowałem się nad jeziorem i patrzyłem |na Słońce zachodzące za szczytami górskimi,
00:08:36:co w Kanadzie ma miejsce całkiem wcześnie,| chociaż to było późnym latem, a potem| zauważyłem i zacząłem mówić sam do siebie:
00:08:51:czy to nie ciekawe gdy zawsze myślimy,|że to Słońce chowa się z tyłu, ale tak| naprawdę to Ziemia się obraca.
00:08:59:Kiedy o tym pomyślałem, |uderzyła mnie kolejna rzecz.
00:09:06:Zdałem sobie sprawę, że te|kształty dynamiki fal muszą również| charakteryzować ruch w przestrzeni.
00:09:15:Rzeczy nie poruszają się do góry i na dół...|..chwila. Pomyślałem o Układzie Słonecznym| i uderzyło mnie.
00:09:25:Jeśli macie dzieci, to gdy idą do szkoły|mówi im się, że Układ Słoneczny |wygląda mniej więcej tak:
00:09:36:Spróbuję to wymazać...
00:09:38:...że Układ Słoneczny wygląda w taki|sposób. Słońce jest w środku...
00:09:46:...w mojej szkole nawet mieli małą maszynę z| małą korbą, którą się obracało i wtedy Ziemia| wraz z Księżycem kręciła się wokół Słońca.
00:09:57:Więc mówili wam, że to jest Słońce, a planety|poruszają się tak na eliptycznych orbitach
00:10:04:i w zależności od oddziaływań między planetami| są one bardziej wydłużone lub okrągłe
00:10:10:i macie wszystkie planety i Układ Słoneczny.|Cóż, w rzeczywistości to jest zupełnie |niepoprawne, ok?
00:10:20:Myślenie o Układzie Słonecznym w taki sposób|jest równoznaczne z myśleniem, |że Ziemia jest płaska.
00:10:27:Układ Słoneczny wcale nie |zachowuje się w taki sposób.
00:10:31:W rzeczywistości Układ Słoneczny |zachowuje się w zupełnie inny sposób,| ponieważ Słońce przemierza przestrzeń,
00:10:41:a planety krążą wokół Słońca tworząc te ogromne| wiry podczas podążania za równikiem Słońca.
00:10:53:I TO JEST CAŁKOWICIE INNY OBRAZ.|Zamienia się z płaskiego w przestrzenny.|Prawdziwy ruch w przestrzeni.
00:11:04:To stanowi ogromną różnicę. Zaczynasz widzieć,|że nawet w ruchu planetarnym i słonecznym, |galaktycznym, w ruchu supergromad itd.
00:11:17:wszystko posiada tą eliptyczną, wirową|dynamikę przestrzeni. Wszędzie istnieje|dynamika przestrzennego momentu obrotowego.
00:11:28:A jeśli spojrzycie na Ziemię tworzącą ten wir...
00:11:32:...możecie powiedzieć przykładowo,| że jest to rok 2000,
00:11:38:to byłby 2001, a ten byłby rokiem 2002.
00:11:50:To jest ekstremalnie długi dystans.|(w czasie ziemskiego roku Słońce| przemierza odległość 7.5 mld. kilometrów)
00:11:56:Miliony, miliony, miliony kilometrów...
00:12:02:Planety nie powracają na swoją ścieżkę.
00:12:08:Gdyby tak robiły, to najprawdopodobniej|mielibyśmy ciągle ten sam zestaw informacji...| ciągle i ciągle... jak w zepsutej płycie.
00:12:20:Prawdopodobnie byśmy się bardzo znudzili.
00:12:23:To by było jak rok świstaka.
00:12:33:To co czyni każdą sekundę, każdą miliardową|część sekundy inną od pozostałych - każdą |część podziału czasoprzestrzeni inną|i to dlaczego informacja się zmienia.
00:12:48:Dzieje się tak ponieważ nigdy nie powracamy| na te same koordynaty w czasoprzestrzeni.
00:12:54:Płyniemy przez czasoprzestrzeń zbierając|informacje przez nasz system i karmiąc go|z powrotem modyfikujemy strukturę |czasoprzestrzeni w miarę poruszania się w niej.
00:13:07:Tak więc było bardzo ważne sobie to uświadomić.| Miało to implikacje w fizyce, którą pisałem,
00:13:15:ale również miało implikacje w teoriach |psychologicznych, którymi byłem zainteresowany.
00:13:26:Eksperymentowałem nad tym od tamtej pory|i jeśli dawałem komuś ten rodzaj wizualizacji,|i prosiłem ich by w swojej wyobraźni
00:13:36:cofnęli Ziemię wzdłuż tego wiru do momentu kiedy| coś traumatycznego wydarzyło się w ich życiu.
00:13:46:Jestem w stanie cofnąć tych ludzi do |tego momentu w bardziej plastyczny| i potężniejszy sposób.
00:13:56:Prosiłem ich by zmienili swoją wizualizację|tego doświadczenia z ich własnej perspektywy| na perspektywę osoby, która ich obraziła| czy zrobiła cokolwiek innego.
00:14:12:Otrzymali w ten sposób nowy zestaw informacji.
00:14:14:Wierzę, że ma tu miejsce zakodowanie nowego|zestawu informacji w tym miejscu czasoprzestrzeni|tak, że cała pozostała informacja ulega zmianie| - od tamtego miejsca wprzód.
00:14:33:Właściwie jest to efekt psychologiczny -|proszenie Cię o powrót do tamtego miejsca,
00:14:37:ale jeżeli nie wiesz - myślę, że psychologia|mogłaby otrzymać pomoc od tej teorii - |jeżeli nie znasz prawdziwej dynamiki,| podstawowej mechaniki ruchu w przestrzeni,
00:14:51:to będziesz się starać to zwizualizować jako coś|idącego w przeszłość na tej samej zepsutej| płycie, więc nie możesz się tam dostać.
00:15:04:Ale tutaj miałem przypadki ludzi, którzy|byli w stanie to zrobić i rozwiązać bardzo |ważne kwestie natychmiastowo.
00:15:14:Dzieje się tak, że gdy są już w chwili obecnej,|to cała geometria, która ich teraz "dogania",| otwiera dla nich cały nowy zestaw geometrii |na przyszłość.
00:15:30:To było bardzo ekscytujące.
00:15:33:Byłem więc nad brzegiem jeziora i pomyślałem,|że mam tutaj coś i chcę zrobić eksperyment| by pokazać, że mam rację.
00:15:51:Jak mógłbym eksperymentować, aby pokazać |trójwymiarową falę zamiast fali płaskiej?
00:15:59:Gdybym miał obracający się silnik,|to dałoby mi to moment obrotowy| czasoprzestrzeni
00:16:05:i jeśli przywiążę do niego strunę, |to co z tego wyniknie?
00:16:14:Wróciłem do mojego Vana i szukam silnika| elektrycznego. Nie mogłem wykorzystać| silnika V8 z samochodu...
00:16:24:Rozglądałem się i ostatecznie znalazłem jeden| w maszynce do golenia, której używałem.
00:16:32:Rozkręciłem ją i wyjąłem silnik. Moja maszynka |do golenia była nie do uruchomienia przez|długi czas więc urosła mi broda.
00:16:44:Oto ja z brodą, ponieważ nie |miałem maszynki do golenia.
00:16:55:Wziąłem małą wędkę i trochę linki,|która była zawinięta na kołowrotku. |Podłączyłem się do niej i włączyłem silnik.
00:17:08:Rezultat był bardzo ekscytujący. Byłem zdumiony|rezultatem ponieważ jak tylko to włączyłem| uzyskałem koherentne kształty fal.
00:17:24:Zacząłem chodzić na rozmowy o fizyce| z moją maszynką i struną.
00:17:32:Chodziłem dookoła i pokazywałem|ludziom trójwymiarowy kształt fali| i to było całkiem zabawne.
00:17:38:Zademonstruję wam co się dzieje kiedy| moment pędu jest zaaplikowany do struny.
00:17:50:To ma miejsce. Jeśli można zgasić światło...| ja spróbuję to uruchomić...
00:18:02:Mamy małe silniki, które |wprawią to w ruch obrotowy.
00:18:09:Oto koherentny kształt fali.
00:18:16:Używając stroboskopu mogę uchwycić |kształt fali, która jest trójwymiarową falą.
00:18:23:Czy wszyscy widzą? Staje się ona |dwuwymiarową falą sinusoidalną.
00:18:30:W taki sposób sobie ją wizualizujemy, ale |jeśli pokażę wam wszystko, to zobaczycie,| że jest to trójwymiarowy wir.
00:18:39:Obraca się w przestrzeni. Pozwólcie, |że pokażę wam to jeszcze raz.
00:18:46:Muszę zmienić częstotliwość |stroboskopu... proszę bardzo.
00:18:52:Czy widzicie jak zdaje się być falą sinusoidalną,| ale faktycznie jest to rezultat procesu wirowego| w obracającym się systemie.
00:19:11:To jest ładny, stabilny, mieszany kształt fali.
00:19:23:Co ciekawe jeśli spojrzycie na centralną|część tego kształtu fali, zobaczycie struktury |wyglądające jak struktury fraktalu Mandelbrota
00:19:37:i możecie otrzymać o wiele bardziej złożone| formy. To jest prostsza forma. Dwu-falowa.
00:19:43:Ta jest trój-falowa. |Ta szczególnie mi się podoba.
00:19:51:To jest fala sinusoidalna w stroboskopie.| Czy wszyscy to widzą?
00:20:05:I jak powiedziałem możecie otrzymać bardziej| złożone wzorce interferencji niż można by się |spodziewać po dynamice falowej.
00:20:18:Ta jest stabilna.
00:20:25:Tutaj mamy puls.
00:20:34:Tutaj mamy wysoce złożony kształt fali.
00:20:42:A więc poproszę o światło.
00:20:47:To jest moja Teoria Strun, haha :-)
00:20:56:Jest to zabawka ale myślę, że ma ona |duże znaczenie w sposobie działania fal| i funkcjonowania fizyki.
00:21:05:Tak jak struna w Teorii Strun, za którą kryje się|wiele złożoności mimo, że jest to tylko struna.
00:21:14:Tutaj możecie zacząć widzieć w jaki sposób|struna... Chcę pokazać jasno, że opisuję strunę|nie w jakieś ezoterycznej 26-o wymiarowej teorii,
00:21:28:ale właściwie jako strukturę momentu obrotowego| samej czasoprzestrzeni
00:21:34:Tak więc to co widzimy jest polem |elektromagnetycznym wychodzącym kiedy| moment obrotowy czasoprzestrzeni promieniuje
00:21:42:po tym jak został ściągnięty do systemu i wymusił| moment pędu. Tak więc sprzężenie jest ciągłe.
00:21:55:Te struktury płatowe są generowane kiedy struna| przyjmuje stabilne harmoniczne przypominające|bardzo strukturę płatów jakie otrzymywałem
00:22:07: kiedy sfery krzyżowały się w tej geometrii.
00:22:16:Kontynuowałem eksplorację tej dynamiki |i zdałem sobie sprawę, że były kręgi |w zbożu wyglądające w taki sposób.
00:22:28:Jedna z pierwszych supernowych - myślę że |pierwsza kiedykolwiek sfotografowana -| supernowa 1987A.
00:22:40:To zdjęcie zostało zrobione podczas| gdy to miało miejsce i wstrząsnęło| astrofizykami na całym świecie.
00:22:52:Kiedy oczekujesz eksplozji gwiazdy,| to nie spodziewasz się powstawania |wysoce strukturalnego pola jak to.
00:23:00:To bardzo poruszyło społeczność fizyków, a ja się| bardzo podekscytowałem ponieważ "wow, zrobili| zdjęcie geometrii przestrzeni... mój Boże".
00:23:10:Było tam wystarczająco dużo energii, że |dynamika plazmy właściwie oświetliła |dynamikę przestrzeni kiedy to się działo.
00:23:19:Zadzwoniłem do mojego lokalnego astronoma, |a on zwyczajnie mi powiedział, że zwariowałem.
00:23:27:Zasadniczo powiedział mi "wiesz, to był| szczęśliwy traf i się nie powtórzy".
00:23:34:Kilka lat później wykonane zostało to zdjęcie. |Nazywa się Mgławicą Klepsydry. Faktycznie |wydarzyło się ponownie.
00:23:43:Ostatnio stworzyli nowe modele tego jak |mogło się to stać i dlaczego się tak dzieje.
00:23:50:Dowiedzieli się, że w 3D jest to podwójny |torus - jak dwa torusy. A powodem tego |jest, że gwiazda wysadza górę i dół.
00:24:05:Eksplozja podąża za wirami, które są|najłatwiejszą drogą ujścia. Cała materia| wydostaje się i rozszerza się w podwójny torus,
00:24:16:ale widziane pod pewnymi kątami wygląda w| taki sposób. To jest bardzo potwierdzające |i byłem tym bardzo podekscytowany.
00:24:27:Ta dynamika supernowych wygląda bardzo |interesująco jeśli się jej przyjrzysz uważnie,| ponieważ jest tam oko w centrum...
00:24:37:...i patrzy się prosto na Ciebie.
00:24:42:Z bliska ma nawet mały błysk w oku.
00:24:48:Błysk może tam istnieć ponieważ są tam|gazy o różnych gęstościach, które |organizują się w środku.
00:24:57:Tutaj właściwie widać fraktalną strukturę.|Pomarańczowe pierścienie zostały |zreprodukowane wewnątrz systemu.
00:25:11:Zaczynacie więc widzieć fraktalną naturę|istniejącego tam pola w różnych |gęstościach gazów.
00:25:19:Kiedy rozwiążecie Einsteinowskie równanie pola|za pomocą momentu obrotowego ludzie mogą |powiedzieć: ok masz moment obrotowy ale...|co takiego tworzy moment obrotowy?
00:25:33:Te równania oparte są na wcześniejszym |równaniu Laplace-Poissona, które |jest równaniem na gęstość.
00:25:41:To oznacza, że gęstość pola jest tym co kieruje |momentem obrotowym czasoprzestrzeni.
00:25:48:Ponieważ istnieją różne gęstości "próżni" - od|nieskończenie gęstej do nieskończenie pustej -| ale nigdy nie mamy absolutnej próżni.
00:25:59:Tak jak gazy o wysokim i niskim ciśnieniu |w atmosferze generują huragan,
00:26:07:tak samo galaktyka, gwiazda lub planeta ponieważ istnieje tam zmiana w gęstości, która steruje całym systemem...
00:26:18:...od nieskończenie gęstego do stanu próżni| w ekstremalnie dużej skali.
00:26:27:Możecie zobaczyć, że zmiana zachodząca w|dynamice supernowych bardzo przypomina| to, co przed chwilą zwizualizowaliśmy|za pomocą małej maszyny ze struną.
00:26:41:Tutaj macie ten sam rodzaj dynamiki.
00:26:45:Tutaj mamy Huragan u wybrzeża Florydy,
00:26:50:a tutaj mamy galaktykę...
00:26:53:Zupełnie inne skale, TA SAMA DYNAMIKA.
00:26:57:Co odnajdziemy w centrum huraganu?|Oko huraganu, które jest bezruchem, |które jest geometrią stanu próżniowego,
00:27:06:które jest jego najzimniejszym miejscem. A |dalej w centrum galaktyki odnajdziecie czarną| dziurę, która przekracza horyzont zdarzeń.
00:27:17:Cała termodynamika jest absorbowana i|zostawia za sobą geometrię stanu próż