Choose fontsize:
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Strony: « 1 2 3 4 »   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Len Horowitz - "DNA: Piraci Świętej Spirali"  (Przeczytany 54138 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny użytkownik
*****
Wiadomości: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Lipiec 16, 2009, 10:14:55 »

Cytat: Leszek
Okrąg ma 360 stopni. Dzielimy go na siedem równych części, wyznaczających siedem dźwięków gamy.
360:7 = 51,428571428571428571428571428571.......
Zobacz jakie cyfry powtarzają się rytmicznie (i w nieskończoność) po przecinku...
51, 428571  428571  428571  428571  428571  428571  428571 .....
Tak. Są to: 4 2 8 5 7 1
Jakich cyfr tu brakuje? Nie ma tego, co jest fundamentem u Horowitza, czyli cyfr 3 - 6 - 9.
Eneagram

oktawy arytmetycznie
1/7=.142857...
2/7=.285714...
3/7=.428571...
4/7=.571428...
5/7=.714285...
6/7=.857142...
7/7= 1
Cytat: Leszek
Według nauk Różokrzyża "ludzki mózg posiada siedem komór wypełnionych eterami. Każda komora ma swój własny ton dostrojony do jednego z tonów siedmiokrotnej skali. Oprócz tego każdy człowiek posiada swój szczególny ton podstawowy. (...)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Enneagram


Cytat: Marko Rodin
Repeating over the Abha Torus skin is the Antithesis Nexus Key number pattern 9 7 4 3 8 1 6 5 2…which than goes palindrome. In other words as demonstrated here the enneagram is 2D blueprint depiction for a 3D torus that is an omni four dimensional energy machine when rehydrated.


« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2009, 14:46:49 wysłane przez Lucyfer » Zapisane
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #11 : Lipiec 16, 2009, 11:56:42 »

Wygenerowałem na generatorze tonów tony wg częstotliwości Horowitza i te wg. siedmiokąta.

Nie wiem jak je udostępnić (link do programiku generującego tony poniżej) aby każdy kto chce mógł sam porównać brzmienie.
Siedem tonów z heptagramu granych na generatorze jednocześnie daje harmonijne brzmienie, w którym daje się wyczuć coś, co przypomina pulsowanie serca... Jeszcze większą harmonię (bez "sercowego pulsowania") uzyskuje się, gdy gra się jednocześnie pięć środkowych tonów.
Tony generowane mechanicznie nie brzmią przyjemnie. Taka już ich natura. Niemniej słychać wyraźnie czy czy ich współbrzmienie jest harmonijne czy nie.

Link do generatora tonów:
http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Sound_Generators/Tone_and_Waveform_Generator_Download.html

Ciekawostką jest, że PIĘĆ ŚRODKOWYCH TONÓW generowanych przez siedmiokąt oddzielonych jest od siebie dokładnie o 108Hz. W ten sposób pięciokąt zawiera się w siedmiokącie...
To wnioskowanie nie jest moim "widzimisię". Opiera się na fakcie, że wszystkie wewnętrzne kąty pięciokąta foremnego mają po 108 stopni! 108 stopni ma także jeden z kątów pentagramu

Kąty pięciokąta foremnego
 

Kąty pentagramu 36, 72 i 108.


Częstotliwości z siedmiokąta.
392 = 3+9+2 = 14 = 1+4 = 5
419 = 4+1+9 = 14 = 1+4 = 5
527 = 5+2+7 = 14 = 1+4 = 5
635 = 6+3+5 = 14 = 1+4 = 5
743 = 7+4+3 = 14 = 1+4 = 5
851 = 8+5+1 = 14 = 1+4 = 5
950 = 9+5+0 = 14 = 1+4 = 5

1)  419 + 108 = 527
2)  527 + 108 = 635
3)  635 + 108 = 743
4)  743 + 108 = 851
5)  851

Pozostały nam dwie "zewnętrzne" wobec pięciokąta częstotliwości:  392 i 950
Dystans między 392 i kolejną liczbą 419 wynosi 27
Dystans między 851 i kolejną liczbą 950 wynosi 99
27 = 2+7 = 9
99 = 9+9 = 18 = 1+8 = 9

Co ciekawe jeśli 108 podzielimy przez 9 otrzymamy 12...
Co to oznacza?  Nie wiem... Uśmiech


Warto zaznaczyć, że u Horowitza też występują owe nieregularności w odstępach poszczególnych tonów. Co więcej uderzające jest podobieństwo wykresu Horowitza do jednego z elementów masońskiego orderu 33 stopnia z napisem ("Ordo ab Chao") (Porządek z Chaosu) oraz Deus Meumque Ius („Bóg i moje Prawo”)

Przypomnę, że bardzo dobrze znany masonom Pitagoras "uważał Bóstwo, Logos, za centrum jedności i źródło harmonii. [...] Z tego powodu wymagano od kandydata, który starał się o dopuszczenie do misteriów, aby już wcześniej studiował arytmetykę, astronomię, geometrię i muzykę, czyli nauki uważane za cztery fundamenty mądrości. [...] Pitagorejczycy twierdzili, że świat został stworzony z chaosu przez dźwięk i harmonię, a więc zgodnie z zasadami muzycznych proporcji. (...)
http://www.swietageometria.darmowefora.pl/index.php?topic=27.0

Ta nieregularność odległości w Hertzach w porównaniu do równych odległości wierzchołków figur w stopniach kątowych w okręgu jest zastanawiająca. Myślę, że trzeba by znaleźć odpowiedź na pytanie jak przeliczać odległości kątowe w okręgu na Hertze?. Sam Horowitz w wykładzie "Healing codes..."  z 2000 roku mówi, że aby przełożyć obecnie obowiązujące częstotliwości (Hz) dźwięków gamy na "prawdziwe" - te ze starożytnego Solfeggio trzeba przełożyć system dziesiętny na system pitagorejski, który wg. niego jest systemem 9 liczbowym, bo cała reszta redukuje się do 9 liczb - jak w numerologii, czyli 10=1+0=1 11=1+1=2 itd.
Częstotliwości, które przedstawił on w "Pirates of Sacred Spiral" są pokazywane jako wyniki owych przekształceń.


BARDZO PROSTY WZÓR
na obliczenie sumy kątów (i  pojedynczego kąta) dowolnego wielokąta foremnego.


Mnożysz ilość boków wielokąta razy 180 stopni  i od tego co wyjdzie (sumy mnożenia) odejmujesz 360 stopni
I to wszystko.
Jak chcesz wiedzieć ile stopni ma jeden kąt wielokąta, po prostu dzielisz sumę kątów przez ilość boków wielokąta... Wszystkie kąty wielokątów foremnych mają tyle samo stopni.

Na przykładzie trójkąta. Trójkąt ma trzy boki więc
3 x 180 = 540  następnie 540 - 360 = 180 
Suma wszystkich kątów trójkąta = 180
Jeden kąt trójkąta: 180 / 3 = 60

Obliczamy kąty "naszego" pięciokąta foremnego
5 x 180 = 900 stopni
900-360 = 540 stopni
540 / 5 = 108  stopni
Każdy kąt pięciokąta foremnego ma 108 stopni. Mrugnięcie Każdy, bo to wielokąt FOREMNY, który ma wszystkie kąty i boki jednakowe.

EDIT:
Co ciekawe obaj autorzy podają identyczną częstotliwość podstawowego tonu - odpowiednio 528Hz i 527Hz.
Tak, ton jest identyczny. Różnica 1 Hertza wynika z tego, że Horowitz zaczyna liczenie swoich częstotliwości od  "0", a autor koncepcji 527Hz zaczyna liczenie swoich częstotliwości od 1 - kiedy amplituda dźwięku osiąga szczytową pozycję (obrazki poniżej)
Dlatego Horowitz licząc cykle w Hertzach od zera otrzymuje 528Hz, a drugi pan licząc od jednego otrzymuje 527Hz.


Różnicę w liczeniu ilustrują poniższe obrazki:
Leczenie od 0

Liczenie od amplitudy wychylonej do góry

http://www.rangeguide.net/freewaves.htm
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2010, 13:30:39 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
(Nie)Ja
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 160



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Lipiec 16, 2009, 22:27:48 »

HabibiDah, zobacz na ten sześciokątny kryształek, na którym jest  napisane 528Hz. Dziwnie się składa, że to sześciokąt, który jak w filmie Cube zamyka... U Wintera miłość jest pięciokątem - ta miłość otwiera, bo pięciokąt to złota proporcja...

a nie zakładasz takiej ewentualności, że Winter też się może czasem mylić? Uśmiech

Pomyśl samodzielnie.

postaram się Mrugnięcie

przede wszystkim dzięki za "nauczanie obrazkowe"  Uśmiech
obrazy zdecydowanie bardziej do mnie przemawiają Uśmiech

pozdrawiam Mrugnięcie
Zapisane

..podważam wszystko i nie wykluczam niczego..
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny użytkownik
*****
Wiadomości: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #13 : Lipiec 19, 2009, 19:09:44 »

 
Cytat: Habibidah
obrazy zdecydowanie bardziej do mnie przemawiają

Do mnie też Uśmiech

Zabawa pączkiem(torus,donat)


Jak zapakować wszystko do pączka?

1) Kręcenie pączka(bączka)


2) Rozpakowanie pączka


3) Łamanie pączka


4) Sześcian w pączku


5)  Mrugnięcie




Zapisane
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #14 : Lipiec 21, 2009, 12:27:45 »

No właśnie próbuje myśleć samodzielnie. I co mi wychodzi? że..
Gama ma 6 (słownie SZEŚĆ) całych tonów.
między c-d, d-e, f-g, g-a, a-h są całe tony
między e-f, h-c jest PÓŁ tonu.
Cała oktawa to 12 pótonów.
Nie 7, nie 9 ale 6!
To tak a propos naciągania wszystkiego jak tylko się da aby udowodnić z góry założne teorie.
http://www.cheops.darmowefora.pl/index.php?topic=272.msg36401#msg36366

Dzięki Jeremiasz! Uśmiech

Twój post zmusił mnie do bliższego przyjrzenia się i za to Ci dziękuję. Ja lubię konstruktywna krytykę, bo dzięki niej człowiek się po prostu uczy. Tylko to twoje założenie o naciąganiu do teorii trochę mi tu zgrzyta. Nie wiem tylko czemu zakładasz. Ja bym to nazwał poszukiwaniem i uczeniem się... W końcu dlatego piszę o tym na forum i cieszę się, że ktoś się merytorycznie ustosunkował.
Pójdźmy więc dalej.

Otóż przyjrzałem się i  sprawa faktycznie jest bardziej złożona. Dotarłem do pojęć skali naturalnej i temperowanej, ale...
zacznijmy może jednak od tego, co zostało już powiedziane. Może uda się jakoś dojść do "świętej harmonii wszechświata"... Mrugnięcie
Moja intencją jest dotarcie do tej harmonii, a jak widać istnieją dwa konkurencyjne (?) koła muzyczne - Horowitza oparte na 9 i to drugie oparte n 7.

W tym co napisaliśmy... prawda leży po środku...
Ja pomyliłem się pisząc, że gama ma siedem całych tonów, a Ty pomyliłeś się pisząc, że gama ma 6 całych tonów Mrugnięcie
Otóż gama rozumiana jako OKTAWA (w odróżnieniu od gamy chromatycznej, składającej się z dwunastu półtonów) składa się z pięciu całych tonów i dwóch półtonów, czyli 5 + 2. Jest tak niezależnie od tego, od którego dźwięku zaczniemy grać gamę - od C, D, E, F etc...
5 całych tonów + 2 półtony


Jeśli założymy, że porządek wyłonił się z chaosu i tworzy on "symfonię stworzenia", to pewnie da się ja jakoś opisać.
Nie przesądzam z góry - jak sugerujesz - co z tego wyjdzie. Może okazać się, że w rezultacie wszystko od czego wychodzę trzeba będzie wyrzucić do kosza... Horowitz twierdzi, że wszystko jest poodwracane. Pytanie brzmi czy  jego propozycja nie jest kolejnym odwróceniem (uwagi od) prawdy... Nie wiem. Na tym jednak polega poszukiwanie...

Myślę, że dobrze jest wyjść od gamy (lub skali) chromatycznej, czyli gamy, w której wszystkie dźwięki oddalone są od siebie o półton (dwanaście dźwięków w jednej oktawie). Trzynasty dźwięk rozpoczyna gamę od nowa. Jeśli zaczęliśmy od C, to będzie to 13 dźwiękiem będzie C1.  Na bazie tych dwunastu półtonów stworzono tzw. skale modalne.

"System modalny stworzył siedem skal, z których każda jest zbudowana na kolejnych stopniach skali durowej (która w tym systemie jest nazywana skalą jońską). Dzięki temu powstają skale z różną kolejnością występowania interwałów tonowych i półtonowych, co objawia się całkowicie innym charakterem brzmieniowym poszczególnych skal. System modalny jest konstrukcją bardzo starą i sprawdzoną - był szeroko stosowany w Średniowieczu."
http://gitara.pl/skale.html

Interwał (łac. intervallum oznaczające odległość) to odległość miedzy dwoma dźwiękami.

Nie chodzi o to, aby analizować każda z nich, ale o fakt, że każda z nich ma 5 (pięć) całych tonów i 2 (dwa) półtony.
Tak czy inaczej mamy piątkę w siódemce... i z tego punktu widzenia nadal obowiązuje mój podział na 7 i 5.
Mrugnięcie
 
Gama ma więc nadal  siedem dźwięków w oktawie tyle, że składa się 5 całych tonów i dwóch półtonów.
Horowitz twierdzi, że "święte Solfeggio" składa się z 6 dźwięków. Czy jeden ton rozbito na dwa półtony?
Nie wiem. To są pytania, które sobie zadaję.Mrugnięcie

Dla zobrazowania podaję te skale modalne. Oto one:


To na razie tyle.

P.S
Jeremiasz, niezależnie od wysokości dźwięku w danej skali odległości między nimi są takie same, ale W JAKI SPOSÓB Horowitz ustalił, że dźwiękiem podstawowym jest 528 albo jak twierdzi ten drugi gość 527?
Innymi słowy nie wiem jak przetransponować odległości kątowe zawarte w muzycznych kołach obu panów na Hertze
Wiesz coś na ten temat?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2009, 21:35:13 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
Lucyfer
Moderator Globalny
Aktywny użytkownik
*****
Wiadomości: 134



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #15 : Lipiec 21, 2009, 15:19:10 »

Cytat: Leszek
Jeremiasz, niezależnie od wysokości dźwięku w danej skali odległości między nimi są takie same, ale W JAKI SPOSÓB Horowitz ustalił, że dźwiękiem podstawowym jest 528 albo jak twierdzi ten drugi gość 527?

Czyli mamy nowy interwał, coś pomiędzy tercją małą i tercją wielką  Uśmiech
Tercja mała 6/5
Tercja wielka 5/4
Tercja x
527/528 = 5/6

Zapisane
(Nie)Ja
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 160



Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : Lipiec 21, 2009, 21:25:45 »

dzięki za pączka Lucyfer Uśmiech
tego mi było trzeba.. choć wolę tiramisu, ale nie wiem czy nie jest zbyt mało fraktalne  Mrugnięcie
Zapisane

..podważam wszystko i nie wykluczam niczego..
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #17 : Lipiec 21, 2009, 21:34:26 »

dzięki za pączka Lucyfer Uśmiech
tego mi było trzeba.. choć wolę tiramisu, ale nie wiem czy nie jest zbyt mało fraktalne  Mrugnięcie
Jak warstwy są proporcjonalne to jest ok, zresztą zależy kto ile ma w talii Mrugnięcie
Zapisane

miłość radość piękno
(Nie)Ja
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 160



Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : Lipiec 21, 2009, 21:37:47 »

Jak warstwy są proporcjonalne to jest ok, zresztą zależy kto ile ma w talii Mrugnięcie


cóż za cudowna wiadomość Mrugnięcie
a więc zacznę zgłębiać zasady Złotego Podziału na tiramisu.. to mi sie podoba Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2009, 21:42:01 wysłane przez HabibiDah » Zapisane

..podważam wszystko i nie wykluczam niczego..
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #19 : Lipiec 21, 2009, 21:42:12 »

No to smacznego Uśmiech

« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2009, 09:46:52 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
Strony: « 1 2 3 4 »   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

grafikaztelenowel black-for marblevillestable rycerze-erathii polskiedayzmta