Choose fontsize:
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Strony: 1 2 »   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Książki o świętej geometrii  (Przeczytany 36065 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« : Styczeń 29, 2009, 20:08:31 »

Spis pozycji obejmuje książki o świętej geometrii wydane w języku polskim i angielskim.
Jeśli książka dostępna jest w wersji ON-LINE znajdziesz tu stosowne linki.
Znasz ciekawą książkę lub artykuł? Dodaj to do listy!



Drunvalo Melchizedek - "Pradawna tajemnica kwiatu życia".
Tom I



"Dawniej wszystko, co istnieje we wszechświecie znało Kwiat Życia jako wzór stworzenia, wykres geometryczny wiodący do egzystencji fizycznej i wyprowadzający z tej egzystencji. Później utraciliśmy wysoki stan świadomości i upadliśmy w ciemności, zapominając o tym, kim byliśmy. Sekret Kwiatu Życia przetrwał jednak tysiące lat wyryty na ścianach starożytnych budowli na całym świecie, wpisany w żywe komórki wszelkiego istnienia. Dziś budzimy się ze snu, odrzucamy stare ograniczające nas przekonania, a nasze oczy oglądają złote promienie światła nadchodzącego dnia, który wstaje za oknami naszej nowej percepcji rzeczywistości. Książka Pradawna tajemnica kwiatu życia jest jednym z takich okien.
Drunvalo Melchizedek prezentuje w niej - za pomocą słów i rysunków pierwszą część swoich warsztatów zatytułowanych Kwiat Życia. Objaśnia w nich tajemnice początków naszego istnienia, tłumaczy, dlaczego świat wygląda tak, a nie inaczej, jakie subtelne energie pozwalają naszej świadomości rozkwitnąć jej prawdziwym pięknem.
Święta geometria stanowi formę, która posłużyła również za pierwowzór naszej istoty. Ukazuje ona boski porządek w naszej rzeczywistości. Możemy prześledzić jego reguły począwszy od niewidzialnych atomów, a kończąc na dalekich gwiazdach. Każda z tych form odbija również wzór naszego istnienia. Informacje zawarte w tej książce układają się w jedną z dróg, drugą, żeńską ścieżkę, możecie odnaleźć pomiędzy wierszami. Prezentuje ona intuicyjne rozumienie rzeczywistości."

Tom II



"Tom drugi jeszcze głębiej bada znaczenie świętego wzorca Kwiatu Życia, stanowiącego geometryczną podstawę wszystkich istniejących form fizycznych. Ukazane są w nim proporcje ludzkiego ciała, niuanse ludzkiej świadomości, wymiary oraz odległości pomiędzy gwiazdami, planetami oraz księżycami, a nawet twory rodzaju ludzkiego w sposób pozwalający odkryć ich źródło w tym pięknym, boskim wizerunku. Drunvalo Melchizedek rysuje skomplikowaną, szczegółową mapę, na której możemy zobaczyć, że pozornie prosty wzór Kwiatu Życia zawiera w sobie początek całej egzystencji trzeciego wymiaru. Począwszy od przykładu piramid i tajemnic starożytnego Egiptu, po współczesną nam nową rasę dzieci Indygo, Drunvalo prezentuje święte formy geometryczne Rzeczywistości oraz subtelne energie, które kształtują nasz świat.
Po raz pierwszy udziela nam również drukiem instrukcji medytacji Mer-Ka-Ba. Krok po kroku poznajemy tę technikę, służącą odtworzeniu pola energetycznego ewoluującej istoty ludzkiej. Stanowi ona zarazem klucz do wniebowstąpienia oraz przejścia do nowego wymiaru. Jeśli będziemy ją wykonywali z miłością, ów starożytny proces oddychania pranicznego otworzy przed nami świat niewiarygodnych możliwości w granicach tego wymiaru. Udostępni nam kontakt z opiekuńczymi mocami, a nawet pozwoli uzdrowić siebie, innych ludzi oraz całą planetę."

Książki on-line:
http://peb.pl/nauka-i-technika/521097-rapidshare-drunvalo-melchizedek-pradawna-tajemnica-kwiatu.html

Google info:
http://www.google.pl/search?q=tajemnica+kwiatu+zycia&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2009, 01:00:22 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #1 : Styczeń 29, 2009, 20:14:07 »

Matila C. Ghyka - "Złota Liczba. Rytuały i rytmy pitagorejskie w rozwoju cywilizacji zachodniej"



Dlaczego w świecie organizmów żywych figurą geometryczną najczęściej spotykaną jest pięciokąt, w nieożywionym zaś - sześciokąt?
Dlaczego nie tylko dzieła kunsztu ludzkiego, ale i twory przyrody wykazują w swej budowie określone proporcje liczbowe? Czy to przypadek, że te proporcje wyrażają się bardzo często "złotą liczbą" 1,618 i że napotykamy je zarówno w ciele ludzkim, jak i w egipskich piramidach? Czy rację mieli starożytni greccy mędrcy twierdzący, że fundamentem struktury wszechświata jest liczba, on sam zaś żyje i pulsuje w jednym uniwersalnym rytmie, dającym się wyliczyć?
Na powyższe (i wiele innych) intrygujące pytania stara się odpowiedzieć w niniejszej książce Matila Ghyka, dziś prawie całkiem zapomniany matematyk, filozof, pisarz i dyplomata pochodzenia rumuńskiego.

"Złota liczba", wydana pierwotnie po francusku, robiła prawdziwą furorę w Europie lat trzydziestych XX w. Autor, wykorzystując bogaty materiał historyczny i porównawczy z różnych dziedzin - od fizyki atomowej poprzez dzieje architektury i sztuki aż po biologię - śledzi historię "złotej liczby" i związanych z nią pojęć rytmu oraz harmonii w kulturze zachodniej od czasów Pitagorasa do dziś. I dochodzi do zaskakującego wniosku, że geometryczna, oparta na liczbie interpretacja świata, będąca odkryciem Pitagorasa i przez całe wieki stanowiąca rdzeń ezoterycznego nauczania w tajemnych bractwach (po nowożytne wolnomularstwo!) to nie tylko historyczny wyróżnik zachodniej cywilizacji, lecz także jedno z żywych do dziś jej źródeł; przecież poszukiwanie przez fizyków nowych geometrii przestrzeni to nic innego - twierdził B. Russell - jak nawrót do pitagoreizmu..."
(...)
Książkę dopełniają liczne ilustracje. Przedmową poprzedził ją Paul Valery, posłowiem - Mircea Eliade.

Spis treści:
http://www.universitas.com.pl/ksiazka/Zlota_liczba_1481.html
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2009, 02:23:29 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #2 : Styczeń 31, 2009, 04:36:52 »


http://www.amazon.com/Sacred-Geometry-Philosophy-Practice-Imagination/dp/0500810303
Robert Lawlor - Sacred Geometry Philosophy And Practice (1982).pdf
http://www.przeklej.pl/plik/robert-lawlor-sacred-geometry-philosophy-and-practice-1982-pdf-0008m74jk2mv


Opis obrazka [ENG]
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pacioli.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Luca_Pacioli


PEŁNY TEKST (eng): http://goldenmean.info/consciouskids/


PEŁNY TEKST (eng): http://www.danwinter.com/OneCrystalsDance.pdf


http://www.amazon.com/Little-Book-Coincidence-Wooden-Books/dp/0802713882
http://www.halexandria.org/dward116.htm




« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2010, 01:15:20 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #3 : Luty 03, 2009, 04:23:23 »


http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0802713866/blazeelectron-20
Zapisane

miłość radość piękno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #4 : Luty 06, 2009, 17:27:25 »

http://www.amazon.com/Utriusque-Cosmi-Historia-Robert-Fludd/dp/1417920203
http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&hs=PUn&q=Utriusque+cosmi+historia&btnG=Szukaj&lr=
Zapisane

miłość radość piękno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #5 : Luty 07, 2009, 22:42:26 »

Music Has Its Own Geometry, Researchers Find

ScienceDaily (Apr. 18, 2008) — The connection between music and mathematics has fascinated scholars for centuries. More than 2000 years ago Pythagoras reportedly discovered that pleasing musical intervals could be described using simple ratios.
And the so-called musica universalis or "music of the spheres" emerged in the Middle Ages as the philosophical idea that the proportions in the movements of the celestial bodies -- the sun, moon and planets -- could be viewed as a form of music, inaudible but perfectly harmonious.

Now, three music professors -- Clifton Callender at Florida State University, Ian Quinn at Yale University and Dmitri Tymoczko at Princeton University -- have devised a new way of analyzing and categorizing music that takes advantage of the deep, complex mathematics they see enmeshed in its very fabric.

The figure shows how geometrical music theory represents four-note chord-types -- the collections of notes form a tetrahedron, with the colors indicating the spacing between the individual notes in a sequence. In the blue spheres, the notes are clustered, in the warmer colors, they are farther apart. The red ball at the top of the pyramid is the diminished seventh chord, a popular 19th-century chord. Near it are all the most familiar chords of Western music. (Credit: Dmitri Tymoczko, Princeton University)

Writing in the April 18 issue of Science, the trio has outlined a method called "geometrical music theory" that translates the language of musical theory into that of contemporary geometry. They take sequences of notes, like chords, rhythms and scales, and categorize them so they can be grouped into "families." They have found a way to assign mathematical structure to these families, so they can then be represented by points in complex geometrical spaces, much the way "x" and "y" coordinates, in the simpler system of high school algebra, correspond to points on a two-dimensional plane.

Different types of categorization produce different geometrical spaces, and reflect the different ways in which musicians over the centuries have understood music. This achievement, they expect, will allow researchers to analyze and understand music in much deeper and more satisfying ways.

The work represents a significant departure from other attempts to quantify music, according to Rachel Wells Hall of the Department of Mathematics and Computer Science at St. Joseph's University in Philadelphia. In an accompanying essay, she writes that their effort, "stands out both for the breadth of its musical implications and the depth of its mathematical content."

The method, according to its authors, allows them to analyze and compare many kinds of Western (and perhaps some non-Western) music. (The method focuses on Western-style music because concepts like "chord" are not universal in all styles.) It also incorporates many past schemes by music theorists to render music into mathematical form.

"The music of the spheres isn't really a metaphor -- some musical spaces really are spheres," said Tymoczko, an assistant professor of music at Princeton. "The whole point of making these geometric spaces is that, at the end of the day, it helps you understand music better. Having a powerful set of tools for conceptualizing music allows you to do all sorts of things you hadn't done before."

Like what?

"You could create new kinds of musical instruments or new kinds of toys," he said. "You could create new kinds of visualization tools -- imagine going to a classical music concert where the music was being translated visually. We could change the way we educate musicians. There are lots of practical consequences that could follow from these ideas."

"But to me," Tymoczko added, "the most satisfying aspect of this research is that we can now see that there is a logical structure linking many, many different musical concepts. To some extent, we can represent the history of music as a long process of exploring different symmetries and different geometries."

Understanding music, the authors write, is a process of discarding information. For instance, suppose a musician plays middle "C" on a piano, followed by the note "E" above that and the note "G" above that. Musicians have many different terms to describe this sequence of events, such as "an ascending C major arpeggio," "a C major chord," or "a major chord." The authors provide a unified mathematical framework for relating these different descriptions of the same musical event.

The trio describes five different ways of categorizing collections of notes that are similar, but not identical. They refer to these musical resemblances as the "OPTIC symmetries," with each letter of the word "OPTIC" representing a different way of ignoring musical information -- for instance, what octave the notes are in, their order, or how many times each note is repeated. The authors show that five symmetries can be combined with each other to produce a cornucopia of different musical concepts, some of which are familiar and some of which are novel.

In this way, the musicians are able to reduce musical works to their mathematical essence.

Once notes are translated into numbers and then translated again into the language of geometry the result is a rich menagerie of geometrical spaces, each inhabited by a different species of geometrical object. After all the mathematics is done, three-note chords end up on a triangular donut while chord types perch on the surface of a cone.


The broad effort follows upon earlier work by Tymoczko in which he developed geometric models for selected musical objects.

The method could help answer whether there are new scales and chords that exist but have yet to be discovered.

"Have Western composers already discovered the essential and most important musical objects?" Tymoczko asked. "If so, then Western music is more than just an arbitrary set of conventions. It may be that the basic objects of Western music are fantastically special, in which case it would be quite difficult to find alternatives to broadly traditional methods of musical organization."

The tools for analysis also offer the exciting possibility of investigating the differences between musical styles.

"Our methods are not so great at distinguishing Aerosmith from the Rolling Stones," Tymoczko said. "But they might allow you to visualize some of the differences between John Lennon and Paul McCartney. And they certainly help you understand more deeply how classical music relates to rock or is different from atonal music."

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/04/080417142454.htm
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2009, 19:07:47 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #6 : Listopad 24, 2009, 19:20:11 »

A Fuller Explanation: The Synergetic Geometry of R. Buckminster Fuller
by Amy C. Edmondson


O autorce

http://drfd.hbs.edu/fit/public/facultyInfo.do?facInfo=bio&facEmId=aedmondson

Inne książki o Richardzie Buckminster Fullerze:
http://bfi.org/our_programs/who_is_buckminster_fuller/books_about_r_buckminster_fuller_with_images


Książki napisane przez Richarda Buckminster Fullera

http://bfi.org/?q=node/422

Inne:
http://bfi.org/our_programs/who_is_buckminster_fuller/books_written_by_r_buckminster_fuller_with_images


Dostępna on-line:
http://www.rwgrayprojects.com/synergetics/toc/toc.html
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2009, 22:57:08 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #7 : Listopad 29, 2009, 21:54:22 »

Anti-Gravity and the World Grid (Antygrawitacja i siatka Ziemi) [english)

http://books.google.pl/books?id=IFikVd65GeMC&lpg=PP3&pg=PP3#v=onepage&q=&f=false

Ta sama książka w CAŁOŚCI ON-LINE:
http://www.bibliotecapleyades.net/ciencia/antigravityworldgrid/ciencia_antigravityworldgrid.htm#contents
i
http://www.scribd.com/doc/91705/David-Hatcher-Childress-Antigravity-and-the-World-Grid-1987
(w drugiej lokalizacji daje się ściągnąć w formacie PDF po zalogowaniu)

Kilka słów w o geometrii siatek na sferach niebawem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2009, 22:54:26 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
east
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomości: 620


To jest świat według Ciebie i według mnie


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Listopad 30, 2009, 01:02:09 »

Leszek, czy Ty te wszystkie książki przeczytałeś  Co?
Chopie , ale Ty masz mózg.
Ciekawe, czy są w polskich tłumaczeniach.

To ja może skromnie tylko dorzucę zdjęcie dzieła na  pomyśle Buckminstera Fullera

który "wymyślił jak z prostych odcinków skonstruować piękne przybliżenie powłoki sferycznej „geodezyjną kopułę”"
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2009, 01:13:26 wysłane przez east » Zapisane

..  " wszystkie te istnienia, które Cię otaczają są w Tobie " naucza   Mooji -  " są w Twoim umyśle, są w  Twojej świadomości . Wydaje Ci się , że patrzysz na inne ludzkie umysły , ale wszystkie te umysły egzystują w Tobie ponieważ Ty jesteś tym, który je postrzega. TO JEST ŚWIAT WEDŁUG CIEBIE "
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #9 : Listopad 30, 2009, 01:09:47 »

East, bez przesady, ale odkryłem, że Dan i Nassim czerpią z tego faceta (Bucminstera-Fullera) garściami. I tylko dzięki wieloletnim studiom  Amy C. Edmondson (współpracująca z Fullerem w ostatnich 3 latach jego życia) mamy streszczenie myśli Fullera w jej książce " A Fuller Explanation: The Synergetic Geometry of R. Buckminster Fuller" I tą właśnie konsumuję...  Resztę zamieściłem, bo ten facet powinien dawno wejść do kanonu lektur na studiach architektonicznych!

Skrobnę KILKA słów o konstrukcjach tych kopuł, ale SKROBNĘ, bo Fuller pracował tylko nad symetriami dwudziestościanu przez trzy lata. To co zamieściłeś to przykładowa konstrukcja. Facet mnie powalił na łopatki

Trzeba by komuś zaproponować wydanie książki pani Amy po polsku. Facet cały wszechświat opisał w sposób matematyczno-geometryczny, a potem dostawał tylko potwierdzenia z nauk ścisłych swoich wcześniejszych odkryć...

Książka ANTI-GRAVITY też "jedzie" na Fullerze...


East, dajmy to do wątku o architekturze...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2010, 19:27:36 wysłane przez Leszek » Zapisane

miłość radość piękno
Strony: 1 2 »   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

watahanowiu proskills devils fox watahafernflower