Choose fontsize:
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
 
Strony: 1 2 »   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Ksi±¿ki o ¶wiêtej geometrii  (Przeczytany 40853 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« : Styczeñ 29, 2009, 20:08:31 »

Spis pozycji obejmuje ksi±¿ki o ¶wiêtej geometrii wydane w jêzyku polskim i angielskim.
Je¶li ksi±¿ka dostêpna jest w wersji ON-LINE znajdziesz tu stosowne linki.
Znasz ciekaw± ksi±¿kê lub artyku³? Dodaj to do listy!



Drunvalo Melchizedek - "Pradawna tajemnica kwiatu ¿ycia".
Tom I



"Dawniej wszystko, co istnieje we wszech¶wiecie zna³o Kwiat ¯ycia jako wzór stworzenia, wykres geometryczny wiod±cy do egzystencji fizycznej i wyprowadzaj±cy z tej egzystencji. Pó¼niej utracili¶my wysoki stan ¶wiadomo¶ci i upadli¶my w ciemno¶ci, zapominaj±c o tym, kim byli¶my. Sekret Kwiatu ¯ycia przetrwa³ jednak tysi±ce lat wyryty na ¶cianach staro¿ytnych budowli na ca³ym ¶wiecie, wpisany w ¿ywe komórki wszelkiego istnienia. Dzi¶ budzimy siê ze snu, odrzucamy stare ograniczaj±ce nas przekonania, a nasze oczy ogl±daj± z³ote promienie ¶wiat³a nadchodz±cego dnia, który wstaje za oknami naszej nowej percepcji rzeczywisto¶ci. Ksi±¿ka Pradawna tajemnica kwiatu ¿ycia jest jednym z takich okien.
Drunvalo Melchizedek prezentuje w niej - za pomoc± s³ów i rysunków pierwsz± czê¶æ swoich warsztatów zatytu³owanych Kwiat ¯ycia. Obja¶nia w nich tajemnice pocz±tków naszego istnienia, t³umaczy, dlaczego ¶wiat wygl±da tak, a nie inaczej, jakie subtelne energie pozwalaj± naszej ¶wiadomo¶ci rozkwitn±æ jej prawdziwym piêknem.
¦wiêta geometria stanowi formê, która pos³u¿y³a równie¿ za pierwowzór naszej istoty. Ukazuje ona boski porz±dek w naszej rzeczywisto¶ci. Mo¿emy prze¶ledziæ jego regu³y pocz±wszy od niewidzialnych atomów, a koñcz±c na dalekich gwiazdach. Ka¿da z tych form odbija równie¿ wzór naszego istnienia. Informacje zawarte w tej ksi±¿ce uk³adaj± siê w jedn± z dróg, drug±, ¿eñsk± ¶cie¿kê, mo¿ecie odnale¼æ pomiêdzy wierszami. Prezentuje ona intuicyjne rozumienie rzeczywisto¶ci."

Tom II



"Tom drugi jeszcze g³êbiej bada znaczenie ¶wiêtego wzorca Kwiatu ¯ycia, stanowi±cego geometryczn± podstawê wszystkich istniej±cych form fizycznych. Ukazane s± w nim proporcje ludzkiego cia³a, niuanse ludzkiej ¶wiadomo¶ci, wymiary oraz odleg³o¶ci pomiêdzy gwiazdami, planetami oraz ksiê¿ycami, a nawet twory rodzaju ludzkiego w sposób pozwalaj±cy odkryæ ich ¼ród³o w tym piêknym, boskim wizerunku. Drunvalo Melchizedek rysuje skomplikowan±, szczegó³ow± mapê, na której mo¿emy zobaczyæ, ¿e pozornie prosty wzór Kwiatu ¯ycia zawiera w sobie pocz±tek ca³ej egzystencji trzeciego wymiaru. Pocz±wszy od przyk³adu piramid i tajemnic staro¿ytnego Egiptu, po wspó³czesn± nam now± rasê dzieci Indygo, Drunvalo prezentuje ¶wiête formy geometryczne Rzeczywisto¶ci oraz subtelne energie, które kszta³tuj± nasz ¶wiat.
Po raz pierwszy udziela nam równie¿ drukiem instrukcji medytacji Mer-Ka-Ba. Krok po kroku poznajemy tê technikê, s³u¿±c± odtworzeniu pola energetycznego ewoluuj±cej istoty ludzkiej. Stanowi ona zarazem klucz do wniebowst±pienia oraz przej¶cia do nowego wymiaru. Je¶li bêdziemy j± wykonywali z mi³o¶ci±, ów staro¿ytny proces oddychania pranicznego otworzy przed nami ¶wiat niewiarygodnych mo¿liwo¶ci w granicach tego wymiaru. Udostêpni nam kontakt z opiekuñczymi mocami, a nawet pozwoli uzdrowiæ siebie, innych ludzi oraz ca³± planetê."

Ksi±¿ki on-line:
http://peb.pl/nauka-i-technika/521097-rapidshare-drunvalo-melchizedek-pradawna-tajemnica-kwiatu.html

Google info:
http://www.google.pl/search?q=tajemnica+kwiatu+zycia&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2009, 01:00:22 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #1 : Styczeñ 29, 2009, 20:14:07 »

Matila C. Ghyka - "Z³ota Liczba. Rytua³y i rytmy pitagorejskie w rozwoju cywilizacji zachodniej"



Dlaczego w ¶wiecie organizmów ¿ywych figur± geometryczn± najczê¶ciej spotykan± jest piêciok±t, w nieo¿ywionym za¶ - sze¶ciok±t?
Dlaczego nie tylko dzie³a kunsztu ludzkiego, ale i twory przyrody wykazuj± w swej budowie okre¶lone proporcje liczbowe? Czy to przypadek, ¿e te proporcje wyra¿aj± siê bardzo czêsto "z³ot± liczb±" 1,618 i ¿e napotykamy je zarówno w ciele ludzkim, jak i w egipskich piramidach? Czy racjê mieli staro¿ytni greccy mêdrcy twierdz±cy, ¿e fundamentem struktury wszech¶wiata jest liczba, on sam za¶ ¿yje i pulsuje w jednym uniwersalnym rytmie, daj±cym siê wyliczyæ?
Na powy¿sze (i wiele innych) intryguj±ce pytania stara siê odpowiedzieæ w niniejszej ksi±¿ce Matila Ghyka, dzi¶ prawie ca³kiem zapomniany matematyk, filozof, pisarz i dyplomata pochodzenia rumuñskiego.

"Z³ota liczba", wydana pierwotnie po francusku, robi³a prawdziw± furorê w Europie lat trzydziestych XX w. Autor, wykorzystuj±c bogaty materia³ historyczny i porównawczy z ró¿nych dziedzin - od fizyki atomowej poprzez dzieje architektury i sztuki a¿ po biologiê - ¶ledzi historiê "z³otej liczby" i zwi±zanych z ni± pojêæ rytmu oraz harmonii w kulturze zachodniej od czasów Pitagorasa do dzi¶. I dochodzi do zaskakuj±cego wniosku, ¿e geometryczna, oparta na liczbie interpretacja ¶wiata, bêd±ca odkryciem Pitagorasa i przez ca³e wieki stanowi±ca rdzeñ ezoterycznego nauczania w tajemnych bractwach (po nowo¿ytne wolnomularstwo!) to nie tylko historyczny wyró¿nik zachodniej cywilizacji, lecz tak¿e jedno z ¿ywych do dzi¶ jej ¼róde³; przecie¿ poszukiwanie przez fizyków nowych geometrii przestrzeni to nic innego - twierdzi³ B. Russell - jak nawrót do pitagoreizmu..."
(...)
Ksi±¿kê dope³niaj± liczne ilustracje. Przedmow± poprzedzi³ j± Paul Valery, pos³owiem - Mircea Eliade.

Spis tre¶ci:
http://www.universitas.com.pl/ksiazka/Zlota_liczba_1481.html
« Ostatnia zmiana: Styczeñ 31, 2009, 02:23:29 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #2 : Styczeñ 31, 2009, 04:36:52 »


http://www.amazon.com/Sacred-Geometry-Philosophy-Practice-Imagination/dp/0500810303
Robert Lawlor - Sacred Geometry Philosophy And Practice (1982).pdf
http://www.przeklej.pl/plik/robert-lawlor-sacred-geometry-philosophy-and-practice-1982-pdf-0008m74jk2mv


Opis obrazka [ENG]
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pacioli.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Luca_Pacioli


PE£NY TEKST (eng): http://goldenmean.info/consciouskids/


PE£NY TEKST (eng): http://www.danwinter.com/OneCrystalsDance.pdf


http://www.amazon.com/Little-Book-Coincidence-Wooden-Books/dp/0802713882
http://www.halexandria.org/dward116.htm




« Ostatnia zmiana: Styczeñ 29, 2010, 01:15:20 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #3 : Luty 03, 2009, 04:23:23 »


http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0802713866/blazeelectron-20
Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #4 : Luty 06, 2009, 17:27:25 »

http://www.amazon.com/Utriusque-Cosmi-Historia-Robert-Fludd/dp/1417920203
http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&hs=PUn&q=Utriusque+cosmi+historia&btnG=Szukaj&lr=
Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #5 : Luty 07, 2009, 22:42:26 »

Music Has Its Own Geometry, Researchers Find

ScienceDaily (Apr. 18, 2008) — The connection between music and mathematics has fascinated scholars for centuries. More than 2000 years ago Pythagoras reportedly discovered that pleasing musical intervals could be described using simple ratios.
And the so-called musica universalis or "music of the spheres" emerged in the Middle Ages as the philosophical idea that the proportions in the movements of the celestial bodies -- the sun, moon and planets -- could be viewed as a form of music, inaudible but perfectly harmonious.

Now, three music professors -- Clifton Callender at Florida State University, Ian Quinn at Yale University and Dmitri Tymoczko at Princeton University -- have devised a new way of analyzing and categorizing music that takes advantage of the deep, complex mathematics they see enmeshed in its very fabric.

The figure shows how geometrical music theory represents four-note chord-types -- the collections of notes form a tetrahedron, with the colors indicating the spacing between the individual notes in a sequence. In the blue spheres, the notes are clustered, in the warmer colors, they are farther apart. The red ball at the top of the pyramid is the diminished seventh chord, a popular 19th-century chord. Near it are all the most familiar chords of Western music. (Credit: Dmitri Tymoczko, Princeton University)

Writing in the April 18 issue of Science, the trio has outlined a method called "geometrical music theory" that translates the language of musical theory into that of contemporary geometry. They take sequences of notes, like chords, rhythms and scales, and categorize them so they can be grouped into "families." They have found a way to assign mathematical structure to these families, so they can then be represented by points in complex geometrical spaces, much the way "x" and "y" coordinates, in the simpler system of high school algebra, correspond to points on a two-dimensional plane.

Different types of categorization produce different geometrical spaces, and reflect the different ways in which musicians over the centuries have understood music. This achievement, they expect, will allow researchers to analyze and understand music in much deeper and more satisfying ways.

The work represents a significant departure from other attempts to quantify music, according to Rachel Wells Hall of the Department of Mathematics and Computer Science at St. Joseph's University in Philadelphia. In an accompanying essay, she writes that their effort, "stands out both for the breadth of its musical implications and the depth of its mathematical content."

The method, according to its authors, allows them to analyze and compare many kinds of Western (and perhaps some non-Western) music. (The method focuses on Western-style music because concepts like "chord" are not universal in all styles.) It also incorporates many past schemes by music theorists to render music into mathematical form.

"The music of the spheres isn't really a metaphor -- some musical spaces really are spheres," said Tymoczko, an assistant professor of music at Princeton. "The whole point of making these geometric spaces is that, at the end of the day, it helps you understand music better. Having a powerful set of tools for conceptualizing music allows you to do all sorts of things you hadn't done before."

Like what?

"You could create new kinds of musical instruments or new kinds of toys," he said. "You could create new kinds of visualization tools -- imagine going to a classical music concert where the music was being translated visually. We could change the way we educate musicians. There are lots of practical consequences that could follow from these ideas."

"But to me," Tymoczko added, "the most satisfying aspect of this research is that we can now see that there is a logical structure linking many, many different musical concepts. To some extent, we can represent the history of music as a long process of exploring different symmetries and different geometries."

Understanding music, the authors write, is a process of discarding information. For instance, suppose a musician plays middle "C" on a piano, followed by the note "E" above that and the note "G" above that. Musicians have many different terms to describe this sequence of events, such as "an ascending C major arpeggio," "a C major chord," or "a major chord." The authors provide a unified mathematical framework for relating these different descriptions of the same musical event.

The trio describes five different ways of categorizing collections of notes that are similar, but not identical. They refer to these musical resemblances as the "OPTIC symmetries," with each letter of the word "OPTIC" representing a different way of ignoring musical information -- for instance, what octave the notes are in, their order, or how many times each note is repeated. The authors show that five symmetries can be combined with each other to produce a cornucopia of different musical concepts, some of which are familiar and some of which are novel.

In this way, the musicians are able to reduce musical works to their mathematical essence.

Once notes are translated into numbers and then translated again into the language of geometry the result is a rich menagerie of geometrical spaces, each inhabited by a different species of geometrical object. After all the mathematics is done, three-note chords end up on a triangular donut while chord types perch on the surface of a cone.


The broad effort follows upon earlier work by Tymoczko in which he developed geometric models for selected musical objects.

The method could help answer whether there are new scales and chords that exist but have yet to be discovered.

"Have Western composers already discovered the essential and most important musical objects?" Tymoczko asked. "If so, then Western music is more than just an arbitrary set of conventions. It may be that the basic objects of Western music are fantastically special, in which case it would be quite difficult to find alternatives to broadly traditional methods of musical organization."

The tools for analysis also offer the exciting possibility of investigating the differences between musical styles.

"Our methods are not so great at distinguishing Aerosmith from the Rolling Stones," Tymoczko said. "But they might allow you to visualize some of the differences between John Lennon and Paul McCartney. And they certainly help you understand more deeply how classical music relates to rock or is different from atonal music."

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/04/080417142454.htm
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2009, 19:07:47 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #6 : Listopad 24, 2009, 19:20:11 »

A Fuller Explanation: The Synergetic Geometry of R. Buckminster Fuller
by Amy C. Edmondson


O autorce

http://drfd.hbs.edu/fit/public/facultyInfo.do?facInfo=bio&facEmId=aedmondson

Inne ksi±¿ki o Richardzie Buckminster Fullerze:
http://bfi.org/our_programs/who_is_buckminster_fuller/books_about_r_buckminster_fuller_with_images


Ksi±¿ki napisane przez Richarda Buckminster Fullera

http://bfi.org/?q=node/422

Inne:
http://bfi.org/our_programs/who_is_buckminster_fuller/books_written_by_r_buckminster_fuller_with_images


Dostêpna on-line:
http://www.rwgrayprojects.com/synergetics/toc/toc.html
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2009, 22:57:08 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #7 : Listopad 29, 2009, 21:54:22 »

Anti-Gravity and the World Grid (Antygrawitacja i siatka Ziemi) [english)

http://books.google.pl/books?id=IFikVd65GeMC&lpg=PP3&pg=PP3#v=onepage&q=&f=false

Ta sama ksi±¿ka w CA£O¦CI ON-LINE:
http://www.bibliotecapleyades.net/ciencia/antigravityworldgrid/ciencia_antigravityworldgrid.htm#contents
i
http://www.scribd.com/doc/91705/David-Hatcher-Childress-Antigravity-and-the-World-Grid-1987
(w drugiej lokalizacji daje siê ¶ci±gn±æ w formacie PDF po zalogowaniu)

Kilka s³ów w o geometrii siatek na sferach niebawem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2009, 22:54:26 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
east
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 620


To jest ¶wiat wed³ug Ciebie i wed³ug mnie


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Listopad 30, 2009, 01:02:09 »

Leszek, czy Ty te wszystkie ksi±¿ki przeczyta³e¶  Co?
Chopie , ale Ty masz mózg.
Ciekawe, czy s± w polskich t³umaczeniach.

To ja mo¿e skromnie tylko dorzucê zdjêcie dzie³a na  pomy¶le Buckminstera Fullera

który "wymy¶li³ jak z prostych odcinków skonstruowaæ piêkne przybli¿enie pow³oki sferycznej „geodezyjn± kopu³ê”"
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2009, 01:13:26 wys³ane przez east » Zapisane

..  " wszystkie te istnienia, które Ciê otaczaj± s± w Tobie " naucza   Mooji -  " s± w Twoim umy¶le, s± w  Twojej ¶wiadomo¶ci . Wydaje Ci siê , ¿e patrzysz na inne ludzkie umys³y , ale wszystkie te umys³y egzystuj± w Tobie poniewa¿ Ty jeste¶ tym, który je postrzega. TO JEST ¦WIAT WED£UG CIEBIE "
Leszek
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomo¶ci: 1391



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #9 : Listopad 30, 2009, 01:09:47 »

East, bez przesady, ale odkry³em, ¿e Dan i Nassim czerpi± z tego faceta (Bucminstera-Fullera) gar¶ciami. I tylko dziêki wieloletnim studiom  Amy C. Edmondson (wspó³pracuj±ca z Fullerem w ostatnich 3 latach jego ¿ycia) mamy streszczenie my¶li Fullera w jej ksi±¿ce " A Fuller Explanation: The Synergetic Geometry of R. Buckminster Fuller" I t± w³a¶nie konsumujê...  Resztê zamie¶ci³em, bo ten facet powinien dawno wej¶æ do kanonu lektur na studiach architektonicznych!

Skrobnê KILKA s³ów o konstrukcjach tych kopu³, ale SKROBNÊ, bo Fuller pracowa³ tylko nad symetriami dwudziesto¶cianu przez trzy lata. To co zamie¶ci³e¶ to przyk³adowa konstrukcja. Facet mnie powali³ na ³opatki

Trzeba by komu¶ zaproponowaæ wydanie ksi±¿ki pani Amy po polsku. Facet ca³y wszech¶wiat opisa³ w sposób matematyczno-geometryczny, a potem dostawa³ tylko potwierdzenia z nauk ¶cis³ych swoich wcze¶niejszych odkryæ...

Ksi±¿ka ANTI-GRAVITY te¿ "jedzie" na Fullerze...


East, dajmy to do w±tku o architekturze...
« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 23, 2010, 19:27:36 wys³ane przez Leszek » Zapisane

mi³o¶æ rado¶æ piêkno
Strony: 1 2 »   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

classicdayz apelkaoubkonrad692 julandia ganggob wyscigi-smierci