Choose fontsize:
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
 
Strony: « 1 2 3 »   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PRZENIESIONY : SKUTKI WYBUCHU WULKANU W ISLANDII  (Przeczytany 25371 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Szewc
Aktywny uÂżytkownik
***
Wiadomości: 113


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Kwiecień 16, 2010, 12:23:10 »

A i owszem, masz racjĂŞ, w koĂącu gleby wulkaniczne sÂą jednymi z najÂżyÂźniejszych na ziemi.
Problem tylko polega na tym ¿e, przyswojenie tego popio³u zajmuje sporo czasu... Przy odpowiedniej iloœci popio³u gleba bêdzie ¿yŸniejsza, ale dopiero za rok mo¿e dwa bêdzie to widac... A popió³ który teraz opadnie zanim zd¹¿y siê wch³on¹c to zniszczy dzisiejsze uprawy, wiêc ju¿ w tym sezonie dotknie o niekorzystnie rolników. Mo¿e i pomo¿e to w pewnym stopniu przy uprawach szklarniowych, ale zaszkodzi uprawom "pod chmurk¹". Porównaj area³y obu tych upraw, a dowiesz siê czy wynik takiego zapopielenia jest bardziej pozytywny czy negatywny.

 Ale w radiu zet juÂż nie podali Âże popió³ wulkaniczny w po³¹czeniu z wodÂą tworzy masĂŞ podobnÂą do cementu.
Z resztÂą taki opad popioÂłu powoduje szkody nie tylko w rolnictwie, ale takÂże w przemyÂśle i wszĂŞdzie tam gdzie tylko dotrze.
Zapisane

"Nie wymyÂślaj nowych czynnikĂłw jeÂżeli nie istnieje taka potrzeba, a jeÂżeli juÂż, to udowodnij najpierw ich istnienie" - Arystoteles
tijavar
Gość
« Odpowiedz #11 : Kwiecień 16, 2010, 19:50:56 »

No, to znĂłw trzeba bĂŞdzie odkurzyĂŚ szare komĂłrki i podumaĂŚ nad przyszÂłoÂściÂą. Ale mawiajÂą, Âże "trening czyni mistrza". SiĂŞ przekonamy, moÂże wyjdÂą w koĂącu na ÂświatÂło dzienne te wszystkie "super technologie". Takie sytuacje to zawsze szansa na pojawienie czegoÂś nowego.
Zapisane
Szewc
Aktywny uÂżytkownik
***
Wiadomości: 113


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #12 : Kwiecień 16, 2010, 20:26:35 »

Tajne super technologie... do czego miaÂły by niby posÂłuÂżyc, do odsiarczania popioÂłu?
NajprĂŞdzej zobaczymy nowy wykwit nacjonalizmu i nietolerancji w krajach ktĂłre poniosÂą najwiĂŞksze straty... Skoro nie daÂło siĂŞ powstrzymac strat, to zÂłoÂśc spadnie na imigrantĂłw, bo jak jest trudna sytuacja a oni odbierajÂą pracĂŞ "tubylcom".
Zapisane

"Nie wymyÂślaj nowych czynnikĂłw jeÂżeli nie istnieje taka potrzeba, a jeÂżeli juÂż, to udowodnij najpierw ich istnienie" - Arystoteles
tijavar
Gość
« Odpowiedz #13 : Kwiecień 16, 2010, 20:53:04 »

Szewc, moje super tajne technologie nie bez powodu zostaÂły ubrane w cudzys³ów, ale wszystko w swoim czasie 
Zapisane
Szewc
Aktywny uÂżytkownik
***
Wiadomości: 113


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #14 : Kwiecień 17, 2010, 12:17:43 »

Nie wÂątpiĂŞ, tylko zastanawia mnie gdzie i do czego miaÂły by zostac wykorzystane?
Zapisane

"Nie wymyÂślaj nowych czynnikĂłw jeÂżeli nie istnieje taka potrzeba, a jeÂżeli juÂż, to udowodnij najpierw ich istnienie" - Arystoteles
tijavar
Gość
« Odpowiedz #15 : Kwiecień 18, 2010, 16:30:54 »

Szewc, o ich wykorzystaniu zadecyduje zapewne potrzeba.

Robiê ma³y update: Wulkan Eyjafjallajokull zwiêkszy³ aktywnoœÌ i wydobywaj¹ siê z niego coraz gêstsze chmury py³u pêdzone wiatrem w stronê Europy. Wiêcej informacji plus filmiki http://www.notowany.pl/artykul/13004/islandzki-wulkan-pograza-europejska-gospodarke.html


A w chinach jest ju¿ 1700 ofiar trzêsienia. Jak za tym wszystkim nad¹¿yÌ...

A to ciekawostka:

Cytuj
LOTNICTWO: Wulkaniczny pyÂł wcale nie psuje silnikĂłw

PotwierdziÂły to testy.

Okazuje siĂŞ, Âże zamieszanie na lotniskach w caÂłej Europie zwiÂązane z unoszÂącÂą siĂŞ chmurÂą pyÂłu wulkanicznego mogÂło byĂŚ niepotrzebne.

NajwiĂŞksze linie lotnicze przeprowadziÂły loty testowe nad kontynetem. OkazaÂło siĂŞ, Âże samoloty w Âżadnym przypadku nie zostaÂły uszkodzone. Nie doszÂło rĂłwnieÂż do zaburzenia funkcjonowania systemĂłw maszyn - informuje PAP.

W ryzykownych testach wziê³y udzia³ dwusilnikowe samoloty Boeing 737-800 holenderskich linii KLM, które sprawdza³y warunki na ró¿nych wysokoœciach (od 10 do 13 km).

Co ciekawe, przelot w wulkanicznym pyle dobrze zniosÂły takÂże maszyny niemieckiej Lufthansy. DziesiĂŞc samolotĂłw bez przeszkĂłd przeleciaÂło z Monachium do Frankfurtu. Po wylÂądowaniu badania nie wykazaÂły Âżadnych uszkodzeĂą - czytamy na forsal.pl.

Podobne testy na zlecenie Unii Europejskiej wykonano takÂże we Francji i Belgii. Tam rĂłwnieÂż nie stwierdzono Âżadnych uszkodzeĂą. ÂŹrĂłdÂło:Krzysztof Zacharuk


...poniÂżej link do materiaÂłu o pyÂłach wulkanicznych w lotnictwie:
http://www.samoloty.pl/index.php/artykuly-lotnicze/5063-pyly-wulkaniczne-grozne-dla-samolotow

Do gÂłowy mi przychodzi znĂłw pewna myÂśl: jeÂśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniÂądze. To kto tym razem siĂŞ wzbogaciÂł?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2010, 21:33:49 wysłane przez tijavar » Zapisane
MichaÂł-AnioÂł
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomości: 669


Nauka jest tworem mistycznym i irracjonalnym


Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : Kwiecień 18, 2010, 22:19:31 »

A moÂże jest w tym drugie dno?
Zapisane

WierzĂŞ w sens eksploracji i poznawania Âżycia, kolekcjonowania wraÂżeĂą, wiedzy i doÂświadczeĂą. Tylko otwarty i swobodny umysÂł jest w stanie odnowiĂŚ Âświat
radoslaw
Aktywny uÂżytkownik
***
Wiadomości: 209



Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : Kwiecień 20, 2010, 16:08:05 »

A moÂże jest w tym drugie dno?

Nie wiem jak z dnem, ale jest jeszcze drugi wulkan

Fragment z notki na jednym z portali:

"
W przytoczonym tekÂście z 27 marca opisywaÂłem przykÂład dalekosiĂŞÂżnych (dosÂłownie) skutkĂłw erupcji Katli:

"Seria wybuchów wulkanu Eyjafjallajokull (Eyjafjoll) na Islandii mo¿e skutkowaÌ erupcj¹ s¹siaduj¹cego z ni¹ wulkanu Katla. Sêk w tym, ¿e jego po³o¿enie jest na tyle wyj¹tkowe, ¿e skutki jego erupcji w przesz³oœci rzutowa³y na ogromny obszar Ameryki. W 1700 roku jego wybuch spowodowa³ zamarzniêcie Missisipi na d³ugim jej odcinku, na którym nigdy nie zamarza. Geolodzy ¿ywi¹ obawy, ¿e obecna erupcja mo¿e wpêdziÌ Amerykê pó³nocn¹ w fazê relatywnego zlodowacenia."

Z kolei podczas erupcji w 1755 roku iloœÌ wody uwolniona z Islandzkich lodowcĂłw porĂłwnywana zostaÂła do ³¹cznej objĂŞtoÂści wody w rzekach Amazon, Nile i  Mississippi Rivers razem wziĂŞtych.

MĂłwiÂąc krĂłtko wybuch Katli bĂŞdzie miaÂł duÂżo dalej siĂŞgajÂące skutki, niÂż wstrzymanie lotĂłw komercyjnych nad EuropÂą przez killka dni...
"
ÂźrĂłdÂło:
http://www.schodamidonieba.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=617:ogie-w-islandii&catid=44:swoje&Itemid=53

pozdrawiam

p.s. fotka z wybuchu:


BÂłyskawice w chmurze pyÂłu wulkanicznego, wydobywajÂącej siĂŞ z krateru Eyjafjoll - fot. LUCAS JACKSON REUTERS
http://deser.pl/deser/1,97052,7787869,Tak_Islandia_zatrzymala_Europe__ZDJECIA_.html
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2010, 22:53:19 wysłane przez Leszek » Zapisane
tijavar
Gość
« Odpowiedz #18 : Kwiecień 20, 2010, 21:59:03 »

Mam dziœ humorek doœÌ czarny, ale mo¿e ktoœ siê uœmiechnie pod w¹sem

Britain: Iceland are you crazy?!? Why did you send us volcanic ash? Our airspace has shut down. Iceland: What ? That's what you asked for isn't it ? Britain: NO! We said cash! Cash you dyslexic idiot. CASH! Iceland: Woooops...

a teraz bardziej do rzeczy:

Cytuj
TysiÂące odwoÂłanych lotĂłw i ogromne zamieszanie na lotniskach - to efekt wulkanicznego pyÂłu, ktĂłry caÂły czas unosi siĂŞ nad EuropÂą i skutecznie utrudnia Âżycie milionom ludzi.

Ekonomiczne skutki takiej sytuacji sÂą dramatyczne. W tej chwili straty wynoszÂą 200 mln dolarĂłw dziennie, ale jeÂżeli sytuacja szybko siĂŞ nie poprawi mogÂą siĂŞgaĂŚ nawet 300 mln.

Co ciekawe, koszty sÂą wyÂższe od tych notowanych po zamachach na World Trade Center 11 wrzeÂścia 2001 roku - czytamy na tvn24.pl.

Miêdzynarodowe Zrzeszenie PrzewoŸników Powietrznych (IATA), które na bie¿¹co analizuje sytuacjê twierdzi, ¿e europejskie rz¹dy i linie lotnicze da³y siê ponieœÌ emocjom. Py³ wulkaniczny nie jest bowiem tak groŸny jak uwa¿ano wczeœniej.

Specjalne loty testowe we Francji, Belgii, Niemczech i Holandii nie potwierdziÂły, Âże przelot samolotu w wulkanicznym pyle niszczy silniki.

Zrzeszeniu nie podoba siĂŞ, Âże kolejne paĂąstwa zamykajÂą przestrzeĂą powietrznÂą i lotniska bez Âżadnej konsultacji. Najbardziej tracÂą na tym mali przewoÂźnicy, ktĂłrzy juÂż majÂą problemy z pÂłynnoÂściÂą finansowÂą.

Na zamieszaniu miliony traci rĂłwnieÂż polska gospodarka. W wielu przypadkach sparaliÂżowane zostaÂły nie tylko loty pasaÂżerskie, ale rĂłwnieÂż transporty cargo. Krzysztof Zacharuk


Cytuj
Linie lotnicze coraz mocniej naciskajÂą na rzÂądy w swoich krajach, aby wydaÂły pozwolenia na powrĂłt do planowanych lotĂłw zawieszonych wskutek rozprzestrzeniania siĂŞ pyÂłu. Ale testy, na ktĂłre siĂŞ powoÂłujÂą, z testami w istocie nie majÂą nic wspĂłlnego – informuje Frost & Sullivan.

Opinia publiczna mo¿e byÌ wprowadzana w b³¹d, poniewa¿ linie lotnicze takie jak KLM, Lufthansa czy British Airways, przeprowadzaj¹ tzw. loty testowe, podczas których, jak informuj¹, nie stwierdzono zagro¿enia bezpieczeùstwa lotu. Niestety, nie maj¹ one w rzeczywistoœci nic wspólnego z prawdziwym testem, poniewa¿, wykonuj¹ce je maszyny nie maj¹ ¿adnego wyposa¿enia
sprawdzajÂącego.

Prawdziwe testy przeprowadzane przez tzw. „flying laboratories” przynoszÂą ciÂągle niepokojÂące rezultaty, ktĂłre uzasadniajÂą dalszy zakaz lotĂłw.

"Ostateczne decyzje sÂą podejmowane przez poszczegĂłlne rzÂądy. NiepokojÂące byÂłoby natomiast podjĂŞcie decyzji dotyczÂącej zniesienia zakazu ze wzglĂŞdĂłw politycznych, pod naciskiem opinii publicznej. Powinno siĂŞ raczej rozwaÂżyĂŚ wprowadzenie nowego systemu oceny ryzyka, opartego na faktycznych danych, dostarczanych przez oÂśrodki badawczo-naukowe – podkreÂśla Max Sukkhasantikul, analityk
 Frost & Sullivan."

Linie lotnicze organizuj¹ specjalne loty, gdzie jest to mo¿liwe, rz¹dy paùstw europejskich wspólnie pracuj¹ nad rozwi¹zaniem krótkoterminowym. Wœród tego chaosu, przemys³ lotniczy rozwa¿a mo¿liwoœÌ wykorzystania rz¹dowego wsparcia finansowego, podobnie jak to zrobi³ sektor bankowy w czasie kryzysu. Bartosz Dyl¹g

RzeczywiÂście jakaÂś nowa era siĂŞ otwiera. Unia E. duma juÂż nad  stworzeniem transeuropejskiej kolei...
Zapisane
east
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Wiadomości: 620


To jest Âświat wedÂług Ciebie i wedÂług mnie


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : Kwiecień 20, 2010, 22:57:19 »

No i skutkiem tego¿ mo¿e siê rozwin¹Ì system awionetek, tzw "taksówek powietrznych", które nie lataj¹ na wysokich pu³apach. Tak do 6000 metrów im w zupe³noœci wystarczy, a to jest bezpieczna wysokoœÌ zgodnie z tym , na co pozwolono w Europie choÌby podczas obchodów pogrzebowych na Wawelu.
Cargo lotnicze, nale¿y do tzw ekspresowych dostaw typu "ca³y œwiat w 24 h". Popyt na tego typu dostawy nie zmaleje. Nie rozwi¹¿e tego kolej, ani transport drogowy ( a tym bardziej morski ). Lwi¹ czêœÌ rynku mog¹ przej¹Ì przewoŸnicy dysponuj¹cy nisko lataj¹cymi samolocikami œredniego zasiêgu. Wówczas ca³y œwiat bêdzie dostêpny mo¿e nie w 24h, ale zaledwie o dobê d³u¿ej, co i tak wyprzedza kolej czy drogówkê , ¿e o statkach nie wspomnê.

ps. tijavar , dowcip o Islandii przedni ..
Zapisane

..  " wszystkie te istnienia, ktĂłre CiĂŞ otaczajÂą sÂą w Tobie " naucza   Mooji -  " sÂą w Twoim umyÂśle, sÂą w  Twojej ÂświadomoÂści . Wydaje Ci siĂŞ , Âże patrzysz na inne ludzkie umysÂły , ale wszystkie te umysÂły egzystujÂą w Tobie poniewaÂż Ty jesteÂś tym, ktĂłry je postrzega. TO JEST ÂŚWIAT WEDÂŁUG CIEBIE "
Strony: « 1 2 3 »   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
BlueSkies design by Bloc | XHTML | CSS

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

cinemak julandia vfirma rekogrupastettin classicdayz